Škandál Volkswagenu sa má týkať i malých nákladných áut
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BERLÍN / Škandál okolo falšovania údajov o nameraných emisiách, ktorý vypukol v nemeckej automobilke Volkswagen, sa netýka len osobných áut, ale tiež malých nákladných vozidiel. Podľa agentúry Reuters to povedal nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.
Škandál vypukol minulý piatok, kedy americká Agentúra pre ochranu životného prostredia Volkswagen obvinila, že do áut s naftovými motormi namontovali softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxického oxidu dusíka.
Pokuta v miliardách
Volkswagenu za tieto podvody v Spojených štátoch hrozí pokuta až 18 miliárd dolárov. Škandál tento týždeň začali vyšetrovať aj niektoré európske krajiny a firma čelí viacerým hromadným žalobám.
V reakcii na škandál v stredu rezignoval výkonný riaditeľ Volkswagenu Martin Winterkorn. Dozorná rada firmy rokovala v piatok o jeho nástupcovi. Nakoniec vymenovali Matthiasa Müllera, ktorý doteraz riadil dcérsku spoločnosť Porsche.
"Mojou najnaliehavejšou úlohou je obnoviť dôveru v skupinu Volkswagen," vyhlásil Müller. Sľúbil, že zaistí maximálnu transparentnosť a bude sa usilovať o to, aby spoločnosť plnila stanovené normy najlepšie z celého automobilového priemyslu. Vyjadril tiež nádej, že Volkswagen vyjde z tejto krízy silnejší než bol kedy doteraz.
Daimler poprel obvinenia
Nemecký automobilový koncern Daimler v piatok poprel obvinenia ekologického združenia Deutsch Umwelthilfe, podľa ktorého firma podobne ako jej rival Volkswagen manipulovala s údajmi o emisiách svojich vozidiel.
Akcie Volkswagenu sa prepadli, pozrite si reportáž:
Švajčiarsko reaguje zákazom
Pre škandál s manipuláciou merania emisií naftových automobilov značky Volkswagen Švajčiarsko dočasne zakázalo predaj niektorých typov áut koncernu. S odvolaním sa na Spolkový diaľničný úrad o tom informoval server 20 Minuten.
Opatenie by sa malo dotknúť asi 180 000 kusov doteraz nepredaných modelov značiek Škoda, Volkswagen, Audi a Seat vyrobených v rokoch 2009 až 2014 vybavených naftovými motormi 1,2TDI, 1,6TDI a 2.0TDI s emisnou normou Euro 5. Nariadenie sa nijako netýka už predaných áut. Vodiči ich môžu používať naďalej bez obmedzenia.