Autodopravcovia žiadajú od hlavného hygienika zaočkovanie skupiny vodičov proti COVID-19
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) žiada od hlavného hygienika Jána Mikasa zaradenie limitovanej skupiny vodičov nákladnej autodopravy do kategórie pracovníkov kritickej infraštruktúry s cieľom ich čo najskôr zaočkovať proti koronavírusu. Ako uviedol predseda UNAS Stanislav Skala, ide najmä o vodičov, ktorí zabezpečujú vnútroštátne zásobovanie obyvateľstva potravinami a prostriedkami dennej potreby občanov.
K očkovaniu by mali mať prístup podľa neho aj vodiči, ktorí zabezpečujú medzinárodnú nákladnú autodopravu v rámci Európskej únie. "Títo vodiči pracujú v tzv. prvej línii a ich vyradenie z práce v dôsledku pandemického ochorenia by mohlo vážne skomplikovať už aj tak dosť vážnu spoločenskú situáciu," upozornil Stanislav Skala s tým, že v prípade akceptovania ich požiadavky UNAS osloví autodopravcov a vodičov, aby sa na báze dobrovoľnosti a uvedomenia si vážnosti situácie dali zaočkovať.
Problémy s chýbajúcimi pracovníkmi pre aktuálnu pandémiu koronavírusu má aj Železničná spoločnosť Slovensko. Tá musela dokonca v týchto dňoch odstaviť pre približne sedemdesiatich rušňovodičov na PN alebo v karanténe takmer tridsať vlakových spojov. ZSSK by aj preto veľmi privítala, ak by boli viaceré profesie v ZSSK vrátane rušňovodičov a vlakvedúcich zaradené už do druhej vlny očkovania, keďže od ich práce doslova závisia tisícky pracujúcich a študentov, no ich odbornosť znemožňuje zamestnávateľovi nahradiť ich v krátkom čase iným personálom. Ako uviedol Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK, aktuálne je väčšina z týchto zamestnancov zaradená pre očkovanie proti COVID-19 až v poslednej 4. skupine.