PODVOD: Tatra banka upozorňuje klientov na podvodné získavanie dôverných informácií
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA – Tatra banka upozorňuje, že v rámci monitorovania phishingových útokov v bankovom sektore zaznamenali podvodné konanie, tzv. vishing. Vishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez telefón. Cieľom útočníka je podľa vyjadrení hovorkyne Tatra banky Zuzany Žiaranovej u svojej obete vytvoriť pocit dôvery a naliehavosti.
V súčasnosti útočník predstiera, že je kriminálna polícia a snaží sa od klienta získať dôverné informácie týkajúce sa jeho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva. Podvodník, aby pôsobil dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa klientovi predstavia ako call centrum Tatra banky. „V skutočnosti ide o spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky,“ upozorňuje Žiaranová.
Banka ani polícia nikdy podľa Žiaranovej nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Telefónne číslo by mali klienti zadávať do mobilu sami a nemali by sa nechať prepájať od iných subjektov.
Tatra banka bola do Obchodného registra SR zapísaná 1. novembra 1990. V súčasnosti patrí do rakúskej skupiny Raiffeisen.