NDS: V tuneli Čebrať pokračuje betonáž vozovky a montuje sa technológia
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Ružomberok - Jedna z dvoch tunelových rúr tunela Čebrať na stavbe diaľničného úseku D1 Hubová - Ivachnová už má dokončenú betonáž vozovky. Po štvrtkovom kontrolnom dni na stavbe o tom informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Filip Macháček. "V tuneli Čebrať je už v pravej rúre hotová cementobetónová vozovka. Okrem betonáže v ľavej rúre sa v celom tuneli pracuje aj na technológii. Inštaluje sa kabeláž, boli osadené ventilátory, osádzajú sa rozvádzače, montuje sa osvetlenie," priblížil Macháček.
Doplnil, že sa dokončujú práce aj na netunelovej časti stavby, takmer hotové sú obe portálové budovy a položené sú základy mnohých protihlukových stien. "Na väčšine mostných objektov už stačí zrealizovať len obrusnú vrstvu vozovky. Dokončená bola galéria na konci úseku realizovaná v rámci stabilitných opatrení," poznamenal Macháček. Liptovská stavba diaľnice D1 bude mať dĺžku 14,92 kilometra. Súčasťou stavby je aj tunel Čebrať s dĺžkou 3,6 kilometra. Diaľničný úsek vytvorí obchvat mesta Ružomberok a po dobudovaní sa napojí na štvorprúdovú diaľnicu do Košíc. Diaľnica pri Ružomberku ušetrí motoristom 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.