Skoro jasno
Bratislava
Emília
24.11.2024
Peter zaplatil za roldor, na inštaláciu čaká tri mesiace. Cíti sa podvedený
Zdielať na

Peter zaplatil za roldor, na inštaláciu čaká tri mesiace. Cíti sa podvedený

BRATISLAVA / Keď zaplatíte takmer 2 a pol tisíc eur za vstavané skrine a ani po takmer troch mesiacoch ich nemáte hotové, je pochopiteľné, že sa cítite byť podvedení. Aj preto spoločnosť, ktorej názov sa pre mnohých spája práve s týmito skriňami, už navštívili aj obchodní inšpektori.

Rodina s malým dieťaťom sa chce nasťahovať do nového bytu. Nemôže, lebo nemá dokončené vstavané skrine. V zmluve má majiteľ napísané, že do mesiaca budú skrine hotové, dodnes sa tak nestalo.

"Objednali sme si v apríli tohto roka vo firme Roldor 3 vstavané skrine do bytu. Napriek tomu, že už uplynuli takmer 3 mesiace, odkedy sme si to objednali, tak stále máme namontované iba vnútra skriní," hovorí sklamaný klient Peter Holanský.

Iba sľubuje

"Pôvodný termín montáže u pána Holanského bol zrušený zo strany objednávateľa kvôli nepripravenosti priestoru k montáži v deň termínu montáže," povedal dodávateľ Madleňák. Holanský vraví, že termíny boli opakovane zrušené zo strany dodávateľa.

"Pán Madleňák, s ktorým sme jednali, nám stále iba sľubuje, sústavne má iba výhovorky, prečo nemôžu prísť. Stále je chorý zamestnanec, vypadla nám elektrika na budove, máme dovolenky, sme po dovolenkách, už skutočne neviem, či niekedy tie dvere budem mať namontované. Takže som z toho sklamaný a cítim sa podvedený," rozpráva Holanský.

Nekvalitné skrine

Ani kvalita skríň zákazníka neoslnila. "Nie som veľmi spokojný, pretože nesedí to poriadne, tie rozmery, hore pri strope sú medzery, nie je to kvalitná robota, nie je to dobre vymerané," opisuje majiteľ bytu.

"Náhradný termín montáže bol dohodnutý s pani Holanskou a z našej strany bol dodržaný. Keďže na montáž sú potrebné tri dni, tretí deň montáže je dohodnutý na 20.7.2016, ktorý bol potvrdený objednávateľom. V uvedený deň bude protokolárne ukončená zákazka," vysvetľuje Madleňák.

Podnety na SOI

Obchodnej inšpekcii spoločnosť nie je neznáma. Pred dvoma rokmi sa ňou opakovane zaoberali. "Na túto spoločnosť SOI obdržala 8 podnetov, ktoré boli zamerané na prešetrovanie zmlúv o dodávke a montáži, na nekalé obchodné praktiky, na objednaný a nedodaný tovar v stanovenom termíne, na termíny nedodržania a na zálohy, ktoré nevrátil v plnej výške," informuje Danuša Krkošová, hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Zákazníci sa sťažovali aj na klamlivé informácie. "Spoločnosti boli rozhodnutím uložené 3 pokuty vo výške 3 490 eur, z toho dve boli za marenie výkonu kontroly. Spoločnosť nespolupracovala," dodáva Krkošová.

Podľa našich informácií spoločnosť pokuty neuhradila a tie boli odstúpené na exekúciu. Madleňák má aj na toto odlišný názor. "K otázke marenia výkonu kontroly uvádzame, že k žiadnemu mareniu z našej strany neprišlo. Celá záležitosť je riešená cez právne zastúpenie," hovorí Madleňák.

Kauze sa venuje redaktor Daniel Levický Archleb: