Automobilová situácia v Európe je neistá. Strašiakom sú clá, ale aj ceny
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
TRNAVA / Trnavská automobilka prerušila na jednej zmene prevádzku a zamestnanci zostali doma. Závod nehlási však dlhodobé problémy ani návrat surovinovej krízy.
Celková situácia a vyhliadky sú však neisté. Problémy hlási ale celá Európa. Ceny energií a vzájomné clá sú najväčšími strašiakmi. Na Slovensku sa k tomu všetkému pridáva aj domáce neprajné prostredie pre investorov a výrobcov.
Podľa informácií Stellantisu išlo len jeden neočakávaný výpadok, keď odstavili na srbských hraniciach kamión so súčiastkami. Závody u nás vo všeobecnosti musia ešte logisticky kúzliť, ale situácia s dodávkami už nie je taká dramatická ako pred dvoma rokmi.
Problémov je však dosť
Minulý rok sa u nás prvýkrát po dlhšom čase vyrobilo menej ako milión áut.
Automobilky v roku 2024
TV JOJ
Mohol za to nábeh na nové modely vo Volkswagene. "Zostávame na svetovej špičke," hovorí Alexander Matušek, prezident Zväzu automobilového priemyslu.
Automobilky ťahajú našu ekonomiku aj zamestnanosť
O to viac Slovensko trápia geopolitické hrozby. Najväčšou je Čína a jej megavýroba elektromobilov. Export do Európy narástol v minulom roku skoro o 20 %. Európa už na túto automobilku a ďalšie uvalila clá, keďže Peking výrobu masívne dotuje. Rôzne clá a odvetné opatrenia ale desia automobilky.
Najnovšie všetci očakávajú, akú colnú hru rozohrá Donald Trump. Napriek ťažkej situácii vo svete, ale aj v Európe, automobilky u nás veria, že tento rok opäť vyrobia viac ako milión áut a historicky najlepší by mohol byť rok 2027, keď začne vyrábať aj Volvo.