Jasno
Bratislava
Agáta
5.2.2025
NDS: Predaj diaľničných známok vzrástol medziročne o 11,5 %, rástli aj výnosy
Zdielať na
Noviny.sk

NDS: Predaj diaľničných známok vzrástol medziročne o 11,5 %, rástli aj výnosy

Bratislava - Predaj elektronických diaľničných známok vzrástol medziročne o 11,5 %, pričom v minulom roku predala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) takmer 5,5 milióna kusov. Výnos z predaja elektronických diaľničných známok bol v roku 2024 vo výške zhruba 112,5 milióna eur, čo je medziročne približne o päť percent viac. Informoval o tom v piatok hovorca NDS Tomáš Ferenčák. "Najsilnejším mesiacom bol január, príjem z predaja dosiahol takmer 17,5 milióna eur. Na druhej priečke rebríčka sa nachádza dovolenkový mesiac júl, keď príjem z predaja bol zhruba na úrovni 11,7 milióna eur.

Prvú trojicu najfrekventovanejších mesiacov uzatvára február s príjmom z predaja 10,3 milióna eur," priblížil hovorca. Dlhodobo najobľúbenejšia desaťdňová diaľničná známka tvorila skoro polovicu všetkých predaných kusov v minulom roku. Na druhej priečke obľúbenosti sa nachádzala 365-dňová diaľničná známka s viac ako 1,2 milióna predanými kusmi a tretie miesto patrilo novozavedenej jednodňovej známke. "Za vlaňajšok jej diaľničiari predali bezmála 865.000 kusov, pričom zavedená bola v auguste minulého roka," doplnila NDS. 

Zdielať na

Najčítanejšie