Zatiahnuté
13°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2025
Možno to tak nevyzerá, ale Slováci naplno využívajú samooblužné pokladne
Zdielať na
Klaudia Malovcová
Klaudia Malovcová
redakcia/NIT
redakcia/NIT
Ekonomika

Možno to tak nevyzerá, ale Slováci naplno využívajú samooblužné pokladne

Jeden z našich potravinových reťazcov oslavuje! 25-ročné pôsobenie na domácom trhu z neho urobilo významného predajcu. Na pultoch pritom každým rokom pribúdajú domáce produkty.

Vyše päť miliár (5,2mil.) je počet predaných slovenských výrobkov za posledných 25 rokov.  Hoci toto číslo vzbudilo pozornosť, podľa dát obchodného reťazca stále veľa zákazníkov dáva prednosť akciovým a lacnejším produktom. V tomto prípade sa neorientujú pri nakupovaní podľa toho či ide o domáci alebo zahraničný produkt.

"Zaujímavú situáciu na trhu, ktorú by som si vedel na Slovensku predstaviť je taká, že by ľudia upustili od vyhľadávania produktov za nižšiu sumu, ale aby viac podporovali domáce produkty, pretože na Slovensku máme širokú škálu unikátnych výrobcov," hovorí generálny riaditeľ Kauflandu Sven Reinhard. 

Nová, mladšia generácie ľudí má podľa štatistík spoločnosti vyššie požiadavky a ich nákupné správanie sa od ostatnej populácie líši. "Má vysoké požiadavky na zdravú výživu, na fitnes, proteínovú výživu, vegánsku aj keď nie sú vegánmi, ale vyhľadávajú ľahšiu stravu," potvrdil oblastný riaditeľ pre nákup čerstvého sortimentu Marek Goldschmied. 

​Podľa riaditeľa pre nákup čerstvého sortimentu ide o trendy, ktoré sa k nám dostávajú zo západných krajín. A hoci BIO produkty boli v minulosti drahšie- masívnou výrobou sa stávajú čoraz viac pre zákazníkov dostupnejšie. Na Slovensku je na rozdiel od iných krajín veľkým trendom aj pultový predaj.
"Je to odlišné od iných krajín, napr. Nemecka alebo západných krajín, kde skôr preferujú balený sortiment. u nás podiel čerstvého mäsa v pulte je viac ako v balenom mäse, a to aj v iných prípadoch ako syry, ryby," povedal Goldschmied. 

Prejavy klimatických zmien pociťuje celý svet, preto sa aj obchodné reťazce v rámci svojej stratégie snažia eliminovať produkciu emisií. "Dokázali sme vo veľkej miere znížiť produkciu CO2 a dokázali sme znížiť spotrebu elektrickej energie na našich predajniach tým, že sme aplikovali nové technológie, od fotovoltických panelov, cež tepelné čerpadlá, cez rekuperačné jednotky až po zelené strechy," opísal riaditeľ pre oblastné služby Michal Dendeš. 

Nové technológie obchodných reťazcov nešetria len životné prostredie, ale veľakrát aj náš čas. Už takmer desať rokov si popularitu držia samoobslužné pokladne."Viac ako 56% všetkých zákazníkov, čo je veľkosť Španielska, na počet je to viac ako 54 miliónov zákazníkov nakúpilo cez samoobslužné pokladne," povedal oblastný riaditeľ prevádzky Kristián Gaľa. 

"Ľudia si naozaj vychutnávajú technológie. Napríklad sme robili test, čo viac ľudia využívajú, na Slovensku v porovnaní s inými krajinami skutočne veľké percento ľudí," dodal generálny riaditeľ Sven Reinhard. 

Pozitívnou správou je však najmä to, že naša krajina posledné roky napreduje aj v poskytovaní pomoci ľuďom v hmotnej núdzi. "Už dvanásty rok organizujeme potravinovú zbierku, kedy naši dobrovolníci sú v našich predajniach, a teda ľudia môžu prispieť nákupom potravín," potvrdila generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža Zuzana Rosiarová. 

Najčítanejšie správy