Naše automobilky si veria. Naďalej robíme zaujímavé autá
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŽENEVA / Rok 2013 bude pre automobilky ťažký. Áut sa totiž predáva stále menej a menej. Tento týždeň patrila Ženeva autám. Výrobcovia predviedli úplné novinky a mali snahu presvedčiť zákazníkov, že práve ich tátoše si musia kúpiť. Nechýbali ani koncerny, ktoré majú fabriky na Slovensku.
Volkswagen predstavil novinku
V Ženeve sa konal už 83. ročník autosalónu. Automobilky chceli ukázať, čo ponúkajú a to v časoch, ktoré stále tomuto priemyselnému odvetviu neprajú. Od dobrého predaja áut závisí živobytie nejednej rodiny na Slovensku. Nemecký koncern predviedol novinku z radu mestských áut, ktoré sa vyrába v Bratislave. "Prinášame jedno mestské ale aj cross auto, ktoré si isto nájde svoje miesto na trhu," uviedol Albrecht Reimond, riaditeľ Volkswagen Slovakia.
Fabrika našťastie vyrába autá buď veľmi drahé, alebo lacnejšie, čo je výhoda. Bohatých a chudobnejších bude vždy habadej. Nemci dokonca postavili v Bratislave novú halu. "už sme začali s náborom. Budeme potrebovať elektromechanikov, karosérnikov ale napríklad aj inžinierov," dodáva Reimond.
V Ženeve nechýbali ani autá, ktoré ste montovali možno práve vy, v Žiline. Fabrika neočakáva extra nábory, ale ani prepúšťania. 99 percent produkcie ide na vývoz najmä do Veľkej Británie a do Nemecka.
Peugeot 208 žne úspechy
Z automobiliek vyrábajúcich na Slovensku majú dlhšie problémy Francúzi. Našťastie stále platí, že 208-ička, ktorá sa robí v Trnave je žiadaná. "V decembri sa stal najpredávanejším autom vo svojom segmente v Európe," uviedla Ivana Orviská, hovorkyňa Peugeot Slovakia.
Karty môže ešte nepríjemne zamiešať čínska automobilka opradená tajomstvom, ktorá sa rozhodla vyrábať lacné autá priamo v Európe. "Je vyrobené podľa európskych štandardov, preto má aj premiéru tu v Európe a sme zvedaví, čo Európa povie," tvrdí Quian Guo, riaditeľ Qoros.
Zlé časy majú istú výhodu...
Zlé časy majú však aj istú výhodu a to pri kúpe auta. "Sa výrobcovia budú snažiť maximalizovať svoju výkonnosť, z čoho môže zákazník len profitovať," myslí si Karel Sklenář, konateľ Škoda auto Slovensko. Treba veriť, že slovenské autá si s výtlkmi zvanými kríza budú vedieť poradiť tak ako doteraz a snáď ešte lepšie. Slovensko to potrebuje...
Téme sa ďalej venuje reportér Richard Juriš. INFORMÁCIE ONLINE TU.
ISIFA