Keď vám platobná karta môže zachrániť dovolenku...
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Čas letných dovoleniek je síce ešte v ďaleko, ale keďže predaj zájazdov a leteniek je už teraz v plnom prúde, máme pre vás tip ako neprísť o svoje peniaze. Ochrániť vás totiž môže aj obyčajná platobná karta.
Keď plast zachráni dovolenku...
Obyčajný malý kúsok plastu môže zachrániť vašu dovolenku! Peniaze, ktoré z karty odídu, totiž môžete žiadať naspäť. Ako je to možné? Povedzme, že si v marci kúpite zájazd v cestovnej kancelárii. Ak zaň zaplatíte hotovosťou a cestovka napríklad v auguste skrachuje, bez poistenia máte smolu.
V prípade, že ste platili akoukoľvek platobnou kartou, máte nárok na reklamáciu platby cez banku a teda na to, aby sa vám vrátili peniaze. "Ak klient preukáže, že mu služba nebola dodaná, banka mu tieto financie refunduje v reklamačnom konaní a následne náklady už znáša banka," uviedla hovorkyňa Tatrabanky Marína Masárová.
540 dní od zaplatenia
Banka od vás bude potrebovať aj doklad o tom, že ste sa pokúsili skontaktovať so svojou cestovnou kanceláriou. Môže to byť e-mail alebo list. Lehota, v ktorej môžete reklamovať, je celkom štedrá. "Reklamáciu treba podať 540 dní od zaplatenia, čo je viac ako rok a najneskôr 120 dní od neposkytnutia služby, čo sú štyri mesiace," tvrdí hovorca Slovenskej sporiteľne (SLSP) Štefan Frimmer.
O tejto možnosti veľa nevie a banky riešia minimum takýchto reklamácií. Využiť sa pritom dajú nielen pri krachu cestovky, ale aj pri krachu hotela, v ktorom máte zaplatený pobyt.
Ľudia platiaci kartou sú zvýhodnení
A dokonca aj v prípade, že si cez internetový obchod objednáte tovar, ktorý k vám nikdy nedorazí. Keď v nedávnej minulosti skončili dve veľké letecké spoločnosti na Slovensku a v Maďarsku, platba kartou za letenky ušetrila ľuďom množstvo byrokracie. "Pri týchto krachoch ľudia, ktorí zaplatili letenky kartou mali výhodu oproti ostatným, že si mohli peniaze žiadať priamo od bánk a nemuseli postupovať žiadne nepríjemne procedúry pri žiadostiach o peniaze priamo od skrachovaných spoločností," uviedol hovorca Internetového predajcu leteniek Michal Repa.