Slováci nechcú meniť banky. Najmä kvôli papierovačkám
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Ak nie ste spokojní so svojou bankou, napríklad preto, lebo sa vám nepáčia niekedy až absurdné poplatky, môžete ju zmeniť! Na druhej strane však musíte rátať s tým, že takýto prechod do inej banky, je na Slovensku omnoho komplikovanejší, ako v iných krajinách únie. Napriek tomu, viacerí klienti to už urobili.
Zbytočné papierovačky? Iba naoko
Nulové poplatky, osobný bankár alebo kvalitnejší internetbanking. Väčšine Slovákov sa, napriek horším podmienkam v tej svojej, nechce meniť banku najmä pre naoko zbytočné papierovačky. Až následne prídu na rad výhody. "Očakávajú 100 % pomoc pri zmene banky a tiež jednotný prístup k bankovým službám," uviedla hovorkyňa UniCredit bank Zuzana Ďuďáková.
Medzi nimi sú to napríklad poplatky za výber z bankomatu. Na rozdiel od severských štátov, našou špecialitou je záľuba v hotovosti, s ktorou sa akosi stále nevieme rozlúčiť. Práve naopak. "Ak by nemali poplatky za výber z bankomatov, vyberali by oveľa viac," dodáva Ďuďáková.
Výbery v ktoromkoľvek bankomate zdarma
"Ľudia chcú, aby boli poplatky ideálne nulové - mali by sme im poskytnúť všetky služby, ktoré potrebujú, a dôležité je umožniť im vyberať v ktoromkoľvek bankomate bez poplatkov," hovorí obchodný riaditeľ banky Paolo Iannone.
Možno si poviete, niečo podobné tu už nedávno bolo a vydržalo to sotva niekoľko mesiacov. O čo sa pred pár rokmi zavedením lacného bankového balíčka umelo snažila vláda, je dnes realita. Slovo lacné sa však zmenilo na zadarmo.
Banky prídu o časť zisku
Finančné domy tak síce prídu o časť zisku, no na strane druhej môžu získať nových klientov. Bezplatný balík služieb je v Európe dosiaľ rarita a klientom prinesie nezanedbateľnú úsporu. "Okamžitý zisk je 50-60 eur ročne, ale s garanciou na desať rokov to môže byť až 700 eur," uviedol riaditeľ retailového bankovníctva Giovanni Guidi.
Jedným z trendov je aj snaha obmedziť počet kamenných pobočiek, budúcnosť je totiž v internete. "Náklady na celú prevádzku sú nižšie a to sa môže odraziť na tom, koľko klient platí banke," uviedla hovorkyňa ZUNO Bank Mária Kecsöová.
Niektoré štúdie poradenských firiem už teraz naznačujú, že do roku 2020 až 40 % fyzických pobočiek zanikne. Banka sa tak definitívne presťahuje k nám do obývačky.