Majiteľ domu nepoužil správne slovo, od poisťovne nedostane ani cent
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SPIŠSKÁ STARÁ VES / Búrka, krúpy a víchrica dostali do sporu klienta a jeho poisťovňu. Stačil jeden nesprávny výraz a za konkrétnu poistnú udalosť nedostane ani cent. Poškodenú fasádu si bude musieť opraviť na vlastné náklady.
Majiteľ domu v Spišskej Starej Vsi (okr. Kežmarok) zažil už všelijaké búrky. Po jednej z nich sa ale nestačil čudovať. "Maľovka bola obúchaná až na omietku a cez okná všetko zatieklo. Bola to poriadna škoda," hovorí Marko Popovič.
Nevyjadril sa presne
Majiteľ domu okamžite škodu oznámil a opísal poisťovni, čo vyviedlo počasie. "Klient nahlásil dážď, lejak. Rovnako aj obhliadka preukázala poškodenie atmosferickými zrážkami," tvrdí hovorca poisťovne Allianz Artur Šturmankin.
Majiteľ domu sa nevyjadril presne slovami, podľa ktorých by poisťovňa pochopila, že mal na mysli víchricu a krupobitie. Podľa jeho slov to ani pochopiť nechcela. "Oni majú zrejme patent na to, aby určili, čo sa dialo," myslí si majiteľ poškodeného domu.
SHMÚ vydáva povolenia
Poisťovňa zaplatila iba to, čo poškodil obyčajný dážď v domácnosti, nie na dome. Či v Spišskej Starej Vsi bola vtedy víchrica alebo iba lejak, sa dá dokázať.
Slovenský hydrometeorologický ústav (SHMÚ) takéto potvrdenia vydáva. "Vydávame takéto potvrdenia, to je štandardná posudková činnosť," uviedol klimatológ Pavol Nejedlík.
"Myslím si, že nie ja, ale poisťovňa by si mala vyžiadať takýto doklad, keď spochybňuje moje slová," tvrdí Popovič.
Za škodu spôsobenú víchricou zrejme nedostane ani cent. A to zrejme len preto, lebo nepoužil správny výraz.