Virtuálne pokladnice. Ministerstvo financií chce mať prehľad o podnikateľoch
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Od 1. apríla sa dostal do praxe nový systém virtuálnej registračnej pokladnice. Ministerstvo financií chce sprehľadniť finančné toky a zároveň mať lepší obraz o hospodárení živnostníkov a spoločností. Nie všetci podnikatelia, ktorých sa povinnosť týka, ju vítajú s radosťou.
Pre podnikateľov, poskytujúcich vybrané služby, zavádza od 1. apríla ministerstvo financií bezplatnú virtuálnu pokladnicu. Týka sa to najmä tých, ktorí vydávajú len určitý počet blokov.
Podnikatelia ušetria
"Prijímajú hotovosť a nevydávajú mesačne viac ako tisíc bločkov," uviedla hovorkyňa Finačného riaditeľstva Patrícia Maciková.
Podnikatelia by mali podľa finančnej správy zavedením tohto systému ušetriť 200 až 300 eur. Nie všetci sú ale nadšení. "Navýšenie administratívy. pretože my, keď prijímame hotovostné platby raz dvakrát do roky, tam musíme mať túto pokladnicu," tvrdí riaditeľ cestovnej kancelárie Milan Neštický.
Lekári úradníkmi
Povinnosť zasiahne advokátov, zubárov, veterinárov, ale aj lekárov. Mnohí z nich sa virtuálnu pokladnicu rozhodli obísť. "Veľmi veľa lekárov si zobralo dnes voľno alebo nevyberalo nič. Prípadne išlo na faktúry alebo šekové poukážky," uviedol prezident Slovenskej lekárskej komory Marián Kollár.
Argumentuje pritom tým, že lekári nie sú správni adresáti pokladníc. Ich hlavný príjem pochádza z poisťovní. Zavedením šekov ale skomplikujú život druhým. "Čiastočne to bude záťaž pre toho pacienta," dodal Kollár.
Virtuálna pokladnica je dostupná cez internet, aj pre smartfóny. Niektoré povinnosti podnikateľom odpadnú. "Nie je potrebné viesť pokladničnú knihu a tiež odkladať si kópie bločkov," dodala Maciková.
Pozrite si priloženú reportáž: