Volkswagen priznal podvody s emisnými limitmi v USA, jeho akcie padajú
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
FRANKFURT / Nemecký koncern Volkswagen potvrdil zistenie amerických regulačných úradov, že do svojich vozidiel inštaloval softvér umožňujúci zatajiť skutočné množstvo vypúšťaných emisií. Informoval o tom generálny riaditeľ skupiny Martin Winterkorn.
Koncern podľa neho kauzu hlboko ľutuje a nechá ju preveriť nezávislým vyšetrovateľom. "Osobne veľmi ľutujem, že sme poškodili dôveru našich zákazníkov," povedal Winterkorn. "Netolerujeme a nebudeme tolerovať porušovanie žiadnych našich vnútorných predpisov alebo zákonov," povedal pre agentúru Reuters.
Podľa agentúry AP hodnota akcií Volskwagenu padla v pondelok ráno 15,75 percenta.
Osemnásťmiliardová pokuta
Federálny úrad pre ochranu životného prostredia v piatok informoval, že Volkswagen inštaloval do niektorých dieselových modelov softvér, ktorý zatajuje skutočné množstvo vypúšťaných emisií. Skupina tak musí v USA zvolať na opravu takmer pol milióna áut a hrozí jej pokuta až 18 miliárd amerických dolárov.
Kauza sa týka niektorých dieselových modelov Volkswagen a Audi predaných po roku 2008. Tieto vozidlá majú podľa zistení Federálneho úradu pre ochranu životného prostredia nainštalovaný program, ktorý pri bežnej prevádzke vypína kontrolu emisií a systém aktivuje v okamihu, keď je vozidlo testované na emisie. Autá tak môžu až 40-násobne prekračovať zákonné limity na vypúšťanie škodlivých látok do ovzdušia.
Deväťtisícštyristo zamestnancov na Slovensku
Koncern Volkswagen pôsobí aj na Slovensku. Spoločnosť VW Slovakia, a. s. patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku a zamestnáva 9 400 ľudí.
V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky.
V Martine vyrába komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska. V Stupave vyrába nástroje pre produkčné linky.
Slovensko je závislé od toho, ako sa bude dariť automobilkám, pozrite si reportáž: