Dominike vybielili účet, prišla o stovky eur
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Dominika sa niekoľko týždňov chystala na vianočné nákupy. V ich predvečer ale zistila, že jej na účte chýba suma 900 eur. Nič pritom neplatila a nenakupuje ani na internete. Podvodníci jej ale z účtu peniaze vzali.
"Človek je doma a zrazu mu pípne sms, že mu odišlo 400 eur, potom 300 eur a neskôr ďalších 200 eur. Ľahšia som bola o 900 eur," hovorí poškodená Dominika.
V prvom momente to považovala za nemiestny žart, no ukázalo sa, že peniaze jej skutočne z účtu odišli.
Reklamácie banke
Okamžite kontaktovala banku. Tá zablokovala jej platobnú kartu a začala problém preverovať.
"Riešili sme to formou reklamácie. Majú tak 30 dní, aby to prešetrili a vyjadrili sa," ozrejmuje Dominika.
"Výhoda platieb kartou je to, že ak ju klient stratí, vieme ju hneď zablokovať. Klient tak nepríde o peniaze, lebo je to poistené," vysvetľuje bankový analytik Pavel Škriniar.
Rovnako to platí aj pri odchode peňazí z účtu. "Keď klient s účtom nenarábal, je to dokázateľné, že to nespravil, banka mu peniaze vráti," dodáva Škriniar.
Vrátenie peňazí
Podobným prípadom sa dá čiastočne predísť. Ak nakupujete cez internet cez portály, skôr ako poskytnete údaje o platobnej karte alebo účte, treba si overiť, komu peniaze klient posiela.
"Mali by sme si pozrieť, či je na začiatku internetovej adresy https. Písmeno S znamená security, čiže bezpečnosť," dodáva Škriniar.
Pri zachovaní pravidiel o peniaze neprídeme. Môžeme ich len dobrovoľne niekomu odovzdať.
Dominike vybielili účet, prišla o stovky eur. Pozrite si reportáž: