Slovenské výrobky sú v kurze. Kupujeme ich stále viac
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slováci stále častejšie siahajú po domácich produktoch. Vyplýva to z analýz ministerstva pôdohospodárstva. Zo slovenských výrobkov najviac preferujeme hydinu či zemiaky, najmenej obľúbené sú cukrovinky.
Podiel predaja slovenských výrobkov ostal proti prvému polroku 2015 na tej istej úrovni, čo dokonca mierne stúpol.
Ľudia mali najväčší záujem o domácu hydinu, cukrovarnícke výrobky i domáce zemiaky.
Medzi produkty, ktoré mali u slovenských spotrebiteľov najväčší úspech, patrí med. Na opačnom konci sa ocitli tukové výrobky a úplne posledné skončili tie cukrovinárske.
"Bohužiaľ, tukový priemysel ťahá z kratší koniec, pretože boli zavreté kapacity na lisovanie olejnín a tým pádom sa na Slovensko dováža surovina, ktorá sa tu len ďalej balí a cukrovinkársky priemysel je veľmi silný v Európskej únii. Sú to nadnárodné koncerny, ktoré ovládajú tento trh," informovala generálna riaditeľka sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Zuzana Nouzovská.
Stále obľúbenejšie
Hodnotenie v 46 veľkých obchodných reťazcoch budí, pokiaľ ide o záujem o slovenské výrobky, optimizmus.
"Začínali sme na 51,8 percentách v prvom polroku 2013. Postupne sa to zvyšovalo, až sme sa dnes dostali na 62,5 percenta," povedal minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek.
Pozrite si reportáž: