Vodiči nákladiakov možno nebudú pokutovaní na základe mzdy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŠTRASBURG / Slovensko sa tak k desiatke krajín, ktoré sa snažia zvrátiť novú legislatívu. Podľa nej budú naši vodiči nákladiakov pokutovaní na západe len preto, že nedostávajú západniarske platy.
Smolková: Nejde to okamžite
Žltú kartu už vytiahlo jedenásť členských krajín. Je to akási posledná možnosť, ako stopnúť smernicu Európskej komisie predtým, ako ju budú musieť všetci prijať. "Síce chcem, aby sa platy vyrovnávali, ale nemôžeme takým spôsobom, že okamžite. Zatiaľ nemáme také silnú ekonomiku, žeby sme mohli zrovnoprávniť platy," myslí si Monika Smolková.
Europoslanci nesúhlasia s pokutovaním zahraničných vodičov, ak nedostanú minimálnu mzdu, ktorá je v krajine, cez ktorú prechádzajú. Napríklad aj Slováci sú konkurencie schopní v Nemecku či vo Francúzsku práve preto, že máme nižšie mzdy. Hlavne pre malé firmy by cesty na západ mohli byť likvidačné.
"Na jednej strane pre zamestnancov je to dobrá správa, pretože by zarábali viac. Na druhej strane zamestnávatelia sa boja , že to neutiahnu. Že by museli prepúšťať a žeby skrachovali," doplnila Jana Žitňanská.
Smernica by sa mohla stopnúť
Západ ale potrebuje zamestnávať ale už aj svojich ľudí, a tak sa podľa europoslancov snaží vytlačiť východniarov podobnými opatreniami. Vedia, že naše malé a stredné firmy jednoducho nebudú mať na to, aby vodičom dali západniarske platy. "Za touto snahou Francúzska je vytlačiť slovenských, českých a poľských autodopravcov z trhu," hovorí Ivan Štefanec.
Smernicu o vyslaných zahraničných pracovníkov tak odmietajú východoeurópske krajiny prijať a keďže viaceré sa dali dokopy a spoločne protestujú žltou kartou, celá smernica by sa mohla stopnúť.