Problémy s diaľničnými známkami. Motoristi sa cítia okradnutí
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PREŠOV / Problémy s diaľničnými známkami majú zatiaľ neznámy pôvod. Motoristi sa cítia oklamaní. Národná diaľničná spoločnosť ale na svojej strane chybu nevidí.
Zrejme ľudská chyba pri zadávaní údajov spôsobila, že za diaľničnú známku istí motoristi zaplatili aj nezaplatili. Národná diaľničná spoločnosť odkazuje, že platia všeobecné pravidlá. Podľa nich je za údaje zodpovedný zákazník.
V jednom prípade sa stalo, že si majiteľka auta kúpila diaľničnú známku na auto s evidenčným číslom, ktoré neexistuje. V ďalšom zas kúpil majiteľ auta známku dvakrát, no pri kontrole systém ukázal, že prvá známka zakúpená nebola.
Či je za tým ľudské alebo systémové zlyhanie sa nevie. Národná diaľničná spoločnosť ale odkazuje na všeobecné podmienky zmluvy. V nich sa píše, že šanca na zmenu je stanovená na 15 minút.
Na stranu majiteľov áut sa postavil aj právnik Pavel Hagyari: "Tieto ustanovenia, ktoré hovoria o zvýhodnení Národnej diaľničnej spoločnosti sú neplatné, sú v rozpore s dobrými mravmi." Podľa neho spoločnosť do systému v určitých prípadoch zasiahnuť vie. Poškodeným odkazuje, aby sa obrátili na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tá má dozerať na spotrebiteľské zmluvy.
Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová tvrdí, že spoločnosť nemá povinnosť kontrolovať fyzickú existenciu vozidla. Národná diaľničná spoločnosť vraj neeviduje ani žiadnu chybu v systéme, ktorá by mohla túto situáciu spôsobiť. "V súčasnosti analyzujeme prvý rok prevádzky elektronických diaľničných známok na Slovensku a budeme posudzovať aj možnosti zmeny tejto lehoty," hovorí Michalová.