Banky zvyšujú poplatky, aby vzdelali svojich klientov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slovenské banky sa rozhodli vzdelávať svojich klientov. Namiesto školení, informačných letákov či povinných hodín v škole siahli po netradičnej metóde – zvýšili niektoré poplatky. Týmto spôsobom chcú zmeniť zlé návyky Slovákov a prinútiť ich čoraz viac používať elektronické bankovníctvo.
Počas leta väčšina z bánk upravila svoje cenníky.
"Sú tam aj také poplatky, kde namiesto 10 eur zaplatíte 30 eur," hovorí finančný analytik Pavel Škriniar.
"Znížených bolo až 16 poplatkov a len 7 bolo mierne zvýšených," informovala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.
"Zmeny v sadzobníku sa týkajú najmenej využívaných bankových služieb a navyše platí, že nejde iba o zdražovanie," povedala Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.
Výpadky príjmov pre nízke úroky a tvrdšiu reguláciu prinútili banky konať. Rad napokon prišiel aj na poplatky a odniesli si to najmä služby spojené s hotovosťou.
Vzdelávanie klientov
"Takto chceme klientov vzdelávať a motivovať, aby využívali online služby," vysvetlila Cesnaková.
A zároveň sa čo najmenej ukazovali v samotných bankách.
"Kamenné pobočky však netreba zatracovať, mali by však slúžiť na úplne iný účel. Aby sa tam prišli poradiť ako si nastaviť produkty a nerobiť s hotovosťou," myslí si Škriniar.
Podľa analytikov je zvyšovanie poplatkov vzdelávanie represívnou formou, na ktorú doplatia najmä seniori, drobní podnikatelia a ľudia bez znalosti online bankovníctva.
Banky však argumentujú, že ak sa obmedzí vybavovanie jednoduchých úkonov na pobočkách, zostane im viac času práve na vzdelávanie klientov.