Finančná správa sa pripravuje na povinnú elektronickú komunikáciu s podnikateľmi
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Finančná správa začala prípravu na zavedenie povinnej elektronickej komunikácie všetkých podnikateľov. S jej zavedením počíta novela zákona o správe daní, ktorá sa momentálne prerokúva v parlamente. Pôvodne predpokladala zavedenie povinnej elektronickej komunikácie s finančnou správou pre všetkých podnikateľov, vrátane živnostníkov, už od 1. januára budúceho roku. Po rokovaniach so zástupcami živnostníkov sa však tento termín zrejme posunie na 1. júla budúceho roku. Prvé daňové priznanie k dani z príjmu by tak samostatne zárobkovo činné osoby museli podať elektronicky až v roku 2019 za rok 2018.
„Finančná správa už v týchto dňoch pripravuje s partnermi z Konzultačnej rady školenia pre budúcich používateľov elektronickej komunikácie. Ich cieľom bude predstaviť výhody elektronickej komunikácie v podobe praktických prednášok,“ informovala finančná správa s tým, že podporu dostanú budúci používatelia elektronickej komunikácie aj vo forme výrazného posilnenia call centra finančnej správy.
Ako povedal šéf Finančného riaditeľstva SR František Imrecze, finančná správa má záujem, aby čo najviac daňovníkov podávalo daňové priznania a iné podania elektronicky. „Daňovníci všetko vyriešia z domu alebo kancelárie bez potreby navštíviť daňový úrad, štruktúrovaný formulár daňového priznania za nich opraví niektoré základné chyby a navyše poplatok za elektronické podanie žiadosti, napríklad o potvrdenie o podaní daňového priznania, či potvrdenie o uhradení pohľadávok na daniach, je oproti písomnej podobe polovičný,“ uviedol Imrecze.
Povinnosť komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky majú v súčasnosti len platitelia DPH bez ohľadu na to, či ide o fyzické alebo právnické osoby, ako aj advokáti a daňoví poradcovia zastupujúci daňové subjekty. Tieto subjekty komunikujú s finančnou správou prostredníctvom portálu finančnej správy. V tomto roku podiel elektronických daňových priznaní k dani z príjmov právnických osôb dosiahol 75 %. Za takmer štyri roky poslali takmer 30 miliónov elektronických dokumentov.