Uvoľnenie dlhovej brzdy podľa niektorých poslancov urýchli stavbu diaľnic
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Niektorí poslanci navrhujú uvoľnenie dlhovej brzdy, ktoré je podľa nich potrebné na to, aby sa určité úseky diaľníc mohli stavať rýchlejšie. Do konca funkčného obdobia súčasnej vlády, by sa malo vysúťažiť, prípadne aj začať stavať, 90 kilometrov diaľníc. Opozícia si myslí, že ide o propagandistické reči pred župnými voľbami.
Súčasná koalícia by mala vládnuť do jari 2020. Ak parlament uvoľní dlhovú brzdu, nové diaľnice by sa mohli financovať týmto spôsobom. Ak neuvoľní, minister Érsek bude musieť hľadať iné riešenia.
Podľa opozície je problém v tom, že aj keby peniaze boli prístupné, nie sú vypracované projekty, do ktorých by sa mali investovať. Minister dopravy však tvrdí, že to tak nie je, "Jednoducho musí byť koncepčne spracovaný materiál, ktorý máme pripravený, a ktorý odovzdáme. Chceme, aby sme na to išli ekonomicky, aby sme vedeli, kde to musíme zabezpečiť, aby ľudia mali možnosť chodiť do práce, toto všetko musíme vnímať," uviedol minister dopravy Árpád Érsek.
"Celé ministerstvo a Národná diaľničná spoločnosť to zanedbali, projekty nie sú pripravené, a aj keby mali peniaze, tak v priebehu dvoch - troch rokov môžu vyhlásiť výberové konanie na možno 10 - 15 kilometrov diaľníc," poslanec za SaS Miroslav Ivan.
Z deviatich prioritných stavieb do konca volebného obdobia je až šesť na rýchlostnej ceste R2, vrátane tunela Soroška, ďalej je to malý úsek Triblavina na D 1 a takmer 15 kilometrový severný obchvat Prešova.
Aktivisti z Prešova odovzdali na Úrade vlády petíciu za urýchlenú výstavbu obchvatu s vyše 32 tisíc podpismi.
"Prvý úsek severného obchvatu Prešova môžeme začať tendrovať tento rok, bavíme sa o plnom profile. Druhý úsek pripravujeme," uviedol minister dopravy.