Hlavným rizikom pre bankové systémy sú ľudia
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Mike Gifford/ilustračné foto
Podľa prieskumu spoločnosti Deloitte až 91 percent podnikov má obavy z vnútorného porušenia bezpečnosti.
Asi tretina bánk a ďalších firiem v odbore finančných služieb bola minulý rok podľa novej analýzy postihnutá porušením pravidiel bezpečnosti zvnútra a asi dve tretiny zažili porušenie bezpečnosti zvonka. Najväčšiu hrozbu pre bezpečnosť bankových systémov sú podľa analýzy firmy Deloitte zamestnanci, a to buď kvôli úmyselným činom alebo z nedbanlivosti.
Deloitte zistil, že 91 percent podnikov poskytujúcich finančné služby je znepokojené rizikom vnútorného porušenia bezpečnosti. Asi 22 percent z nich ale uviedlo, že v posledných 12 mesiacoch neorganizovali žiadny bezpečnostný kurz pre zamestnancov. Skoro všetky zo 169 opýtaných firiem uviedlo, že zvýšili svoj rozpočet na bezpečnosť, ale 35 procent si myslí, že by mal byť eště vyšší.
Hlavným terčem podvodníkov sú klienti bánk a ďalších finančných institúcií, a to predovšetkým prostredníctvom krádeže identity a "phishingu", čo je podvod, ktorým sa páchateľ prostredníctvom e-mailu predstierajúceho, že pochádza z banky, snaží prinútiť klienta, aby vydal detaily o prístupových heslách k účtu.
Tým sa tak niektorí klienti stávají slabým článkom v bezpečnosti, protože mnoho z nich si nedostatečne uvedomuje riziká spojené s takými útokmi a navzdory opakovaným varovaním podľahnú podvodom. Klienti podľa Deloitte ohrozujú svoje banky tiež vtedy, pokiaľ nemajú vo svojich počítačoch, z ktorých pristupujú na účty, protivírové programy.