USA: Cielená reklama by mohla byť súčasťou telefonovania cez internet
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Morgan Tepsic/ilustračné
Napríklad človek, ktorý vyjadrí v rozhovore chuť ísť na večeru, môže ihneď vidieť na svojom monitore reklamy na miestne reštaurácie a stránky, hodnotiace úroveň týchto podnikov.
Spoločnosť Puddingmedia prišla s novým spôsobom, ako zarobiť na internetových telefónnych hovoroch - nechať analyzovať obsah telefonátu softvérom a potom zobrazovať užívateľom na ich počítačoch reklamy, súvisiace s témou ich konverzácie.
Napríklad človek, ktorý vyjadrí v rozhovore chuť ísť na večeru, môže ihneď vidieť na svojom monitore reklamy na miestne reštaurácie a stránky, hodnotiace úroveň týchto podnikov. Volajúcemu, ktorý povie, že si chce ísť kúpiť nový počítač, môže systém poslať reklamy na miestne predajne počítačov. Okrem reklám by sa užívateľom mohli zobrazovať aj relevantné nesponzorované odkazy.
Tento nápad má aj svojich odporcov. Kritici namietajú, že počítače len ťažko rozoznávajú obsah hovorenej reči. Test beta softvéru dopadol rozporuplne: kým novinár vravel o reštauráciách a počítačoch, na monitore sa objavoval zodpovedajúci reklamný materiál, systém však zároveň odporúčal, aby si novinár hľadal zamestnanie sociálneho pracovníka - a zobrazoval viaceré reklamy a odkazy na túto tému.
"Niekedy vyskočia na monitor naozaj šialené veci. Takéto reklamy a odkazy však môžu okoreniť rozhovor, čo je veľmi fajn," uviedol Ariel Maislos, riaditeľ spoločnosti Puddingmedia.
Reč sa nerozpoznáva v počítači užívateľa, ale na serveroch firmy v Kalifornii. Maislos však dodáva, že Puddingmedia telefonáty nenahráva ani nearchivuje. Spoločnosť dúfa, že sa táto služba rozšíri aj na mobilné telefonáty. Pri tých by sa reklamy zobrazovali po ukončení hovoru.