Oblačno
Bratislava
Katarína
25.11.2024
Coca-Cola a Mattel dostali ceny za mätenie spotrebiteľov
Zdielať na
Ekonomika

Coca-Cola a Mattel dostali ceny za mätenie spotrebiteľov

Zdroj: Neil Rickards

Coca-cola klamala spotrebiteľov obyčajnou vodou z kohútika

Svetoznáma nápojová firma Coca-Cola, potravinárska spoločnosť Kellogg's, výrobca hračiek Mattel a farmaceutická firma Takeda Pharmaceuticals dostali od svetovej spotrebiteľskej organizácie Consumer International cenu za mätenie spotrebiteľov. Informoval o tom server iDnes.cz.

"Ocenenie ma poukázať na chyby, ktorých sa dopúšťajú pri propagácii svojho tovaru  výrobcovia svetových značiek," cituje server z tlačovej správy Consumer International (CI). "Spoločnosti sa musia chovať čestne, zodpovedne, a nie zneužívať dôveru spotrebiteľov," odôvodnil udelenie anticien šéf CI Richard Lloyd.

Coca-Cola sa podľa zostavovateľov svetového rebríčku najhorších značiek dostala na prvé miesto preto, že svoju vodu Dasani popisovala ako prvotriednu vodu doplnenú špeciálnou zmesou minerálov, ktorá poskytne iskrivú a sviežu chuť. "Kampaň ale nedostatočne zdôrazňuje to, že sa jedná o normálnu vodu z kohútika," uviedla CI.

Výrobca cereálií Kellogg's si cenu vyslúžil kampaňou oslovujúcou deti pútavými obrázkami, ktoré podľa CI príliš agresívne vnucovali deťom potraviny presýtené cukrom a soľou. Svetový výrobca hračiek Mattel sa do tejto štvorice dostal kvôli nebezpečným výrobkom, ktoré obsahovali až dvestokrát viac olova, než dovoľovala americká norma. Firma musela nakoniec stiahnuť z trhu 21 miliónov poškodených hračiek.

Farmaceutická firma Takeda Pharmaceuticals si anticenu vyslúžila propagáciou lieku Rozerem na spanie. Spotrebiteľskej organizácií vadilo, že firma vnucuje tento výrobok aj deťom, a pritom neupozorňuje na jeho vedľajšie účinky, ktoré môžu napríklad posilňovať u niektorých typov ľudí myšlienky na samovraždu, napísal server iDnes.cz.

Zdielať na

Najčítanejšie správy