Volkswagen bude v Bratislave vyrábať Octavie
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Karoly Lorentey/ilustračné
Bratislavský závod najväčšej európskej automobilky Volkswagen začne v prvom kvartáli budúceho roka vyrábať vozidlá Škoda Octavia.
Bratislavský závod najväčšej európskej automobilky Volkswagen začne v prvom kvartáli budúceho roka vyrábať vozidlá Škoda Octavia. Vo výrobnom programe fabriky nahradia produkciu modelu Polo, ktorú spoločnosť presunie do závodov v španielskej Pamplone a belgickom Bruseli. ČTK o tom dnes informovala Daniela Rutschová z oddelenia komunikácie spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia.
"Keďže ide o výrobu úplne nového vozidla, budeme musieť vykonať všetky úkony súvisiace s jeho výrobou, či už ide o montážnu halu alebo lakovňu," uviedol v tlačovej správe predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Výrobu Octavií nemecký koncern umiestnil do bratislavskej fabriky z dôvodu vysokého dopytu po tomto modeli.
Karosérie Octavie budú prichádzať na Slovensko zo susedných Čiech. Zmeny vo výrobnom programe závodu si nevyžiadajú znižovanie počtu pracovníkov. "Keďže ide o zmenu výrobného produktu, našich zamestnancov, vrátane preškolenia, plynule presunieme na výrobu Octavie alebo v rámci nášho závodu," poznamenal člen predstavenstva VW Slovakia pre personálnu oblasť Jaroslav Holeček.
Fabrika Volkswagenu v slovenskom hlavnom meste sa špecializuje hlavne na produkciu luxusných športovo-úžitkových vozidiel (SUV), napríklad Volkswagen Touareg, Audi Q7, a čiastočne vyrába aj Porsche Cayenne. Od spustenia výroby v roku 1991 vyrobila vyše 740.000 automobilov značky Polo.
Spoločnosť VW Slovakia patrí k ťahúňom slovenského exportu a vlani vyprodukovala 238.000 automobilov. Podľa skorších odhadov by tento rok mohla jej výroba stúpnuť zhruba na 250.000 kusov.
Minulý rok ukončila s rekordnými tržbami 195,5 miliardy korún, čo oproti predvlaňajšku predstavovalo nárast o štvrtinu. Zatiaľ čo v začiatkoch zišlo z výrobných liniek závodu šesť kusov vozidiel denne, súčasná denná produkcia presahuje tisíc áut.