Érsek s premiérom predstavili plány v rámci dopravy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Premiér Peter Pellegrini v pondelok navštívil Ministerstvo dopravy a výstavby, kde diskutoval s ministrom Árpádom Érsekom o aktuálnom stave diaľníc, infraštruktúry ciest, vlakovej dopravy. Dôležitý bol aj rozhovor o plánoch, ktoré túto celkovú dopravnú infraštruktúru majú zlepšiť. Nechýbalo ani vyčleňovanie financií.
Ministerstvo dopravy plánuje zlepšiť infraštruktúru dopravy. Týka sa to najmä výstavby a dostavby diaľníc, či zlepšenia samotnej železničnej dopravy. Od nástupu ministra Érseka do cestnej siete pribudlo 37 kilometrov nových diaľníc a rýchlostných ciest. V súčasnosti je vo výstavbe viac ako 150 kilometrov a podľa slov Pellegriniho, sa začali súťaže na ďalších 30 kilometrov. Minister dopravy Érsek označil rok 2018 za súťažný, kedy sa vypisujú tendre, budujú sa nové diaľnice.
Peter Pellegrini
"Peniaze z eurofondov na toto programové obdobie sú už presne vyčlenené, vieme v akých úsekoch budú použité. Budeme však musieť urobiť aj realokáciu z iných operačných programov, kde čerpanie pokrivkáva. V rezortoch, kde nebudú vedieť vyčleniť plnú sumu, presunieme peniaze do rezortu dopravy. V prvom kole plánujeme približne 170 miliónov eur," uviedol premiér Peter Pellegrini s tým, že sa začíname príliš sústrediť na výstavbu diaľníc a rýchlostných ciest, pričom po nich nejazdíme každodenne.
"Veľkú pozornosť by sme mali venovať výstavbe ciest I. triedy, pretože ich stav nie je úplne optimálny. Suma, ktorá má ísť na opravu týchto ciest, či mostnej konštrukcie, nemôže závisieť od politickej moci. Musíme nájsť automatický systém, aby peniaze napríklad z mýta, šli na opravu týchto ciest. Vláda ich nemôže zakaždým meniť, pretože potom vykazujeme havarijný stav," upozornil premiér po rokovaní na ministerstve. S ministrom dopravy tak vyčlenili 200 miliónov eur na opravu, údržbu ciest I. triedy a mostnú infraštruktúru.
Výstavby a dostavby ciest
"Na R2 púšťame dostavbu cesty, ktorá pôjde do súťaže. Samozrejme prebiehajú aj dostavby projektov, ktoré boli spustené za predchádzajúcich ministrov. Nikdy som ale nesľúbil, že diaľnica D1 bude hotová v roku 2020. Teraz už ale vieme, že sa dokončí v roku 2026," povedal minister Érsek. Pokračoval však, že výrazne treba zlepšiť železničnú dopravu, a preto sa zaobstarajú ďalšie nové moderné vozne.
Érsek s premiérom predstavili plány v rámci dopravy
Žiadna sranda zo ŽSR, prosí premiér
Dostatok financií plánujú investovať aj do železničnej dopravy, pretože podľa slov Pellegriniho vedú takzvaný morálny dlh. "Rešpektujem, že pri takom množstve spojov môže prísť k poruche vlakov. Prosím, aby sme si nerobili celonárodnú srandu zo ŽSR. Nedávno horel vlak aj v Nemecku a takisto sa tomu nevedeli vyhnúť, ako aj my. No, som rád, že sa ujala myšlienka bezplatnej dopravy. Slovenské železnice v týchto týždňoch previezli 100- miliontého cestujúceho, ktorý využil spôsob cestovania zadarmo," poznamenal k téme, ktorá posledné týždne rezonuje krajinou.
Definitívne rozhodnutie by malo padnúť aj ohľadom bratislavského letiska, aby ho v budúcnosti prevádzkovala možno nejaká zahraničná firma. Mohla by zlepšiť prepravu tovaru, ľudí. "Nejde o žiadnu privatizáciu, navždy bude patriť štátu," avizoval Pellegrini. Bude totiž potrebné investovať do neho ďalšiu, veľkú sumu peňazí.