Poplatok za SIPO zvýšili bez upozornenia o 530 percent
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / SIPO alebo sústredené inkaso platieb obyvateľstva pozná až jedna tretina Slovákov veľmi dôverne. Zeleným papierikom platíme napríklad bývanie, rozhlas a televíziu, či rôzne faktúry. Od nového roka ale tento spôsob úhrad výrazne zdražel.
Slovenská pošta ľudí bez upozornenia veľmi nepríjemne prekvapila. Na poukážkach SIPO zvýšila sadzbu od januára tohto roku z 0,17 EUR na 0,90 EUR. Napriek tomu, že hovoríme o centoch, tento nárast v prepočte predstavuje až 530%. "Považujem to za nehoráznosť! Keby tak všetky štátne organizácie zvýšili svoje poplatky o vyše 500 percent, tak by tu nastala revolúcia," vyjadril sa nahnevaný divák TV JOJ Ján.
"Výška tohto poplatku bola dlhodobo podhodnotená a neodrážala základnú úroveň nákladov," vysvetľuje Eva Rovenská, hovorkyňa Slovenskej pošty. "Ja SIPO zruším, čo platím, lebo sú s tm stále len problémy," tvrdia nespokojní zákazníci. "Keď sa to zoberie, že je to len pár centov nie je to také hrozné, ale aj tak tých 500% sa mi zdá dosť."
SIPO využíva 1 800 000 ľudí a z toho až 2/3 z nich ho platia osobne na pošte. "Odporúčame zákazníkom uhrádzať SIPO bezhotovostne, to znamená prevodom na účet respektíve inkasom a vtedy je to bez poplatku," poukzauje Rovenksá. "Ak by to bolo lacnejšie tak myslím, že by nebol problém. Ide o to, či každý má internet," myslia si ľudia. "Ja som si zvykla. Ja som chodila tiež na poštu ale už, dcéra ma to naučila a už všetko dávam cez internet."
Vyššie poplatky by sa podľa Slovenskej pošty mali odzrkadliť aj na kvalite je služieb. Pripravujú platbu kartou od akejkoľvek banky, či mobilnú aplikáciu.