Domácnosti dostanú takmer dva milióny eurokalkulačiek
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: cwPhotography
Eurokalkulačku by mala dostať začiatkom novembra každá domácnosť
"Tých domácností je asi 1,9 milióna. Do každej domácnosti, resp. do každej poštovej schránky by mala prísť jedna eurokalkulačka a obálka s informáciami o eure," uviedol Šuster.
Verejné obstarávanie na eurokalkulačky a reklamnú kampaň spojenú s eurom vyhrala reklamná agentúra Creo/Young&Rubicam. "Kampaň stála 160 miliónov korún (5 311 027 €)," dodal Šuster.
NBS dala vyrobiť v súvislosti so zavedením eura aj pomôcky pre znevýhodnené skupiny. Ide hlavne o nepočujúcich, mentálne postihnutých a duševne chorých. Mentálne postihnutým by mali pri zavedení eura pomôcť ľudia, ktorí sú s nimi v osobnom kontakte, starajú sa o nich, pracujú s nimi.
Pomôcky sú vyrobené aj pre sociálne znevýhodnené skupiny. "Sú to deti a dôchodcovia, ktorí sa ťažšie dostanú k informáciám," uviedol vedúci pracovného výboru NBS pre komunikáciu zavedenia eura.
Informačné materiály o zavedení novej meny sú pripravené aj v jazyku národnostných menšín, akými sú Rómovia, Maďari a Rusíni.