V bratislavskom Volkswagene pribudnú nové elektromobily. Vyrábať sa bude aj pre iné značky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Bratislavský Volkswagen vo svojom portfóliu zvýši podiel čisto elektrických áut. Riaditeľ závodu zároveň potvrdil, že od budúceho roka sa v Devínskej Novej Vsi začne vyrábať nový model pre Škodovku. Slovensko však ani potom nebude patriť medzi lídrov vo výrobe elektromobilov.
V "high tech" hale Volkswagenu najnovšie vyrábajú elektroautíčka nie len pre samotný Volkswagen. "Pridala sa aj škodovka so svojím CITIGOe iVa a ďalší model aj zo značky Seat Mii Electric," priblížil René Fusek, Produktový manažér pre malé mestské autá VW. V hypermodernej fabrike si človek nemusí dávať pozor, aby sa nezrazil s človekom, ale s akousi autonómnou mašinkou.
V Bratislave sa inak začal vyrábať vôbec prvý elektromobil koncernu a to e-up! v roku 2013. Napriek tomu Bratislavu zatiaľ obchádza nová platforma elektrických áut nazývaná MEB.
V Bratislave sa teda vyrábajú tri modely malých elektroáut a v najbližšom roku sa na novej platforme MEB nič v Bratislave vyrábať nebude. "Je len jediné mesto v Európe, kde sa toto vyrába a tým je Zwickau," upresnil Oliver Grünberg, riaditeľ Volkswagen Slovakia.
Slovensko celkovo v rámci toho, že pri prepočte na obyvateľa vyrobí najviac áut na svete, nie je elektrolídrom. Okrem Bratislavy sa čisté alektroautá vyrábajú ešte v Trnave. "Aktuálne vyrábame tak tisíc elektrických vozidiel týždenne," skonštatoval hovorca PSA Groupe Peter Švec.
Čistý elektromodel nevyrábajú v nitrianskom Jaguar Land Rover, ani v Žilinskej Kia. "Dopyt po elektrických vozidlách zatiaľ pokrývajú kapacity kórejských fabrík," vysvetlil hovorca Kia Motors Slovakia Ján Žgravčák.
Podľa analytika to pre Slovensko ale nemusí byť tak tragické a správy z Devínskej nie sú na zahodenie. "Čo je určite dobré, že tieto tri modely sa evidentne budú vyrábať vo veľkých sériách," zhodnotil Martin Jesný, analytik Revue priemyslu.
Podľa riaditeľa samotného závodu nejde ani o pretek medzi elektrickým a spaľovacím motorom, ktorý ešte nikto nepochováva. Oliver Grünberg priniesol ešte jednu pozitívnu novinku, rovnako však dodal, že výrobný apetít fabriky to úplne neuspokojí. "Škoda Karoq sa tu bude montovať, nie je ale žiadnym tajomstvom, že hľadáme ďalšie modely, ktoré by sa tu mohli vyrábať. Karoq totiž nie je nosným pre náš závod do budúcnosti," uzavrel Oliver Grünberg.
Slovensko je najohrozenejšia krajina sveta. Dôsledkom robotizácie môže o prácu prísť väčšina populácie: