Každý deň bez zákazníkov: Situácia v cestovnom ruchu je zo dňa na deň horšia
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Lanovky vystriedala chôdza, lyže sánky a zasnežené svahy zaplnili návštevníci bez testov. Predlžovanie tohto stavu môže mnohým poskytovateľom služieb definitívne zlomiť väz.
Každý deň bez zákazníkov je ako ďalší klinec do rakvy pre podnikanie v tomto odvetví. Zatvorené akvaparky, lyžiarske strediská, hotely a reštaurácie spôsobujú ich majiteľom obrovské straty, z ktorých sa už možno nikdy nedostanú. Za najhoršiu však považujú neistotu s ohľadom na budúcnosť. "Dnes už prebieha vakcinácia, napriek tomu nevieme, aký je ďalší plán na otváranie ekonomiky. Takéto informácie by pomohli podnikateľom rozhodnúť sa, či ešte bojovať, alebo majú uvažovať o tom, že svoju investíciu v tejto oblasti zlikvidujú,“ hovorí Analytik INESS Martin Vlachynský.
Reprezentatívny prieskum počas vianočných sviatkov v našich najväčších horských strediskách však ukázal, že zodpovedný cestovný ruch nie je šíriteľom nákazy a môže fungovať. "Počas pobytu sa prejavila nákaza len u 0,27 % našich hostí na Liptove a vo Vysokých Tatrách. Receptom na úspech by mala byť dôsledná, riadená kontrola a pravidelné testovanie," informuje PR manažérka OOCR Región Liptov Katarína Šarafínová.
Po novom roku sa však situácia zmenila. Ľudia zo svahov neodišli, no sánkari, skialpinisti a bežkári ich zaplnili bez kontroly a testov. Poskytovatelia služieb preto upozorňujú, že fungovať s obmedzenými kapacitami, no zodpovedne, je vždy lepšia voľba, ako mať zatvorené a čakať na pomoc štátu.