Čipová kríza zasiahla aj nášho najväčšieho zamestnávateľa. Volkswagen odstavuje časť výroby
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Obmedzenie výroby hrozí už aj nášmu najväčšiemu zamestnávateľovi. Volkswagen dostihla čipová kríza. Nedostatok polovodičov má spôsobiť odstavenie časti výroby od budúceho týždňa. Oznámil to riaditeľ spoločnosti Grünberg. V strehu sú aj ďalšie automobilky u nás. Dve z nich už museli pre nedostatok polovodičov na svetových trhoch odstaviť výrobu a celý apríl týmto problémom trpí trnavská Stellantis. Výrobcovia dúfajú, že čipová kríza skončí najneskôr na budúci rok.
Volkswagen Slovakia potvrdil čiastočné odstavenie výroby pre nedostatok čipov. Časť výrobných liniek by mala stáť pravdepodobne od konca budúceho týždňa. Na tlačovej besede to uviedol predseda predstavenstva automobilky Oliver Grünberg. Situáciu na trhu polovodičov označil za veľmi kritickú. Podrobnosti o odstávke zatiaľ spoločnosť poskytnúť odmietla, presný deň, ako ani informácie, akých modelov a koľkých zamestnancov sa prerušenie produkcie dotkne, tak známe nie sú. "Stále bojujeme o to, aby to netrvalo dlho," povedal Grünberg s tým, že situácia sa denno-denne mení. Najviac nedostatkových komponentov pritom putuje do veľkých SUV vozidiel.
Keby bola pandémia pred 30-timi rokmi tak Slovenské automoto žiadna čipová kríza nehrozí. V passate z roku 1991 totižto žiaden čip nebol. Polovodičov je ale v súčastnosti v autách toľko, že ani výrobcovia nevedia ich presný počet. Sú v stovkách dielov a automobilky ich potrebujú neúrekom. Keď vlani na jar začala úradovať pandémia a všetci zostali doma, výrobcovia v Ázii sa preorientovali rýchlo na herné konzoly, počítače, televízory a inú spotrebnú elektroniku, o ktorú záujem rýchlo rástol. Čipová kríza tak začala od začiatku roka strašiť našich najdôležitejších zamestnávateľov a výrobcov. Svoje skúsenosti s ňou už má za sebou trnavská automobilka Stellantis. Len minulý mesiac musela svoje brány zavrieť na tri dni.
Od nového roka niekoľkokrát prestala vyrábať aj žilinská Kia, ktorá najnovšie odstávku nehlási, ale je v strehu. "Situáciu nadalej pozorne sledujeme a vyhodnocujeme a prispôsobujeme výrobu," informoval hovorca spoločnosti Tomáš Potoček.
Nedostatku polovodičov zatiaľ odoláva nitriansky Jaguar landrover. Brány nezavrel a v najbližšom období neplánuje.