Súd povolil reštrukturalizáciu Sky Europe Airlines
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: wikipedia.org
Vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie
Súd okrem toho určil rozsah právnych úkonov dlžníka, ktoré podliehajú súhlasu správcu. Vyplýva z uznesenia súdu zo stredy 14. júla. "Dôvodom rozhodnutia je, že súd v zmysle Zákona o konkurze a reštrukturalizácii preskúmal reštrukturalizačný posudok správcu a zistil, že sú splnené zákonom stanovené podmienky paragrafu 116 odseku 2 na povolenie reštrukturalizácie," povedal dnes hovorca Krajského súdu v Bratislave (KS) Pavol Adamčiak.
"Reštrukturalizácia sa považuje za povolenú zverejnením uznesenia v Obchodnom vestníku. Priebeh reštrukturalizácie v zmysle Zákona o konkurze a reštrukturalizácii riadi ustanovený správca pod dohľadom súdu," dodal hovorca. Spoločnosti SkyEurope, ktorá je dcérskou spoločnosťou SkyEurope Holding AG, bola v júni Okresným súdom Bratislava I priznaná ochrana pred veriteľmi, aby manažment spoločnosti mohol vykonať reštrukturalizáciu. SkyEurope sa pre tento krok rozhodla dobrovoľne.
"Získali sme tak čas potrebný na plnú realizáciu potenciálu základní, liniek a siete, reštrukturalizáciu dlhu firmy a zatraktívni aerolínie pre prípadnú novú investíciu," informoval vtedy hovorca SkyEurope Tomáš Kika. Osem rokov po založení SkyEurope sa v utorok 14. júla zišli vo Viedni akcionári SkyEurope Holding, aby na valnom zhromaždení rozhodli, čo bude s firmou ďalej. Nízkonákladové aerolínie ostávajú aj naďalej bez jasného investora, ktorý by do firmy priniesol najmenej 18 miliónov eur (542,27 milióna Sk) nevyhnutných na ich ďalší chod.
"Rokujeme teraz s dvoma až tromi nádejnými investormi. Veríme, že meno investora oznámime do pár dní," povedal vtedy šéf SkyEurope Nick Manoudakis na valnom zhromaždení. S výberom pomáha aerolíniám spoločnosť Reynolds. Manoudakis súčasne pripustil, že terajšia situácia aerolínií je cítiť aj na predaji leteniek. "Nemáme na reklamu, neprichádzame so žiadnymi pozitívnymi správami, ľudia nemajú takú dôveru, predaj preto trpí," priznal. Akcionári by mali schváliť výrazné zníženie kapitálu: z 13 akcií im ostanú len dve. To sa nepáči zvlášť rakúskym menšinovým akcionárom prevažne v dôchodkovom veku.
Spoločnosť nikdy nebola v zisku a nahromadené straty ju dohnali koncom júna do súdom vyhlásenej bankrotovej ochrany. Valné zhromaždenie vo Viedni by preto malo vyriešiť, ako vzniknutú stratu zlikvidovať. Vedenie firmy navrhlo straty uhradiť znížením základného imania. Nizkonákladovej spoločnosti SkyEurope Airlines, a. s., vyprší na jeseň obchodná licencia na Slovensku. Ak jej Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR nepredĺži túto licenciu, SkyEurope nebude môcť vykonávať svoje služby. Spoločnosť je držiteľom licencie do 25. októbra tohto roka.
"Ministerstvo vo vzťahu k SkyEurope Airlines postupuje ako licenčný orgán. Navyše, licenčný orgán berie do úvahy konanie súdu vo veci reštrukturalizácie a ozdravenia SkyEurope Airlines, na základe ktorého je spoločnosť chránená pred veriteľmi," informoval minulý piatok hovorca MDPT Stanislav Jurikovič. Letecká spoločnosť sa totiž od 22. júna nachádza pod spomínanou ochranou súdu pred veriteľmi, aby manažment podniku mohol vykonať reštrukturalizáciu.
Rezort dopravy intenzívne vníma problémy SkyEurope. "Spoločnosť vie, čo všetko musí splniť, aby nielen úspešne uskutočnila reštrukturalizačný proces, ale aby bola aj jej licencia predĺžená," uzavrel Jurikovič. Parížske letisko Orly, ktoré už tretí týždeň zadržiava lietadlo spoločnosti SkyEurope Airlines, a. s., ho neuvoľní, kým súd nerozhodne v prípade ich odvolania. "Spoločnosť Aéroports de Paris použije akúkoľvek legálnu cestu, ktorá jej umožní brániť svoje záujmy," potvrdilo tlačové oddelenie spoločnosti Aeroports de Paris, pod ktorú patrí aj letisko Orly.
Postup letiska považuje Kika za nelegálny od samotného začiatku zadržania lietadla. Letecká spoločnosť sa totiž od spomínaného 22. júna nachádza pod ochranou súdu pred veriteľmi. "Sme pripravení dovolávať sa práva a toho, čo nám náleží. Taktiež v prípade, že prišlo k protiprávnym krokom, aj k zjednaniu nápravy," zdôraznil. Spoločnosť verí, že lietadlo bude čo najskôr vo vzduchu.
"Takáto situácia je pre nás veľmi nekomfortná. Je to prázdna kapacita, ktorú nemôžeme využívať, a preto každé lietadlo, ktoré sedí na zemi, je logicky aj najdrahším lietadlom," podotkol Kika.