Stále sme automobilovou veľmocou. Vlani sme vyrobili viac ako milión áut
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Minulý rok bolo na Slovensku vyrobených viac ako milión áut. Takéto číslo je prekvapivé, vzhľadom na čipovú krízu a stále aktuálnu pandémiu. Aj v budúcom roku bude Slovensko bojovať o tento titul, najmä kvôli pretrvávajúcim dodávateľským problémom a stále sa meniacim rozhodnutiam vlády.
Milión áut po dvoch rokoch
Naposledy na Slovensku vyrobili toľko áut v roku 2019, teda posledný rok pred pandémiou. Miliónovú výrobu áut sme znovu dosiahli o dva roky neskôr, v roku 2021. Nebolo to ale jednoduché. "Pokračovala pandémia koronavírusu, ktorá so sebou priniesla ako priamy dôsledok čipovú krízu," zhodnotila rok hovorkyňa Volkswagen Slovakia, Lucia Kovarovič Makayová.
Na Slovensku bolo doteraz vyrobených cez 15 miliónov áut
Okrem toho, že sme opäť mali úspešný rok vo výrobe automobilov, Slovensko zlomilo hranicu 15 miliónov vyrobených áut. Zo štyroch dve automobilky už odkryli presné čísla za 2021. "Napriek ťažkým časom v roku 2021 sa nám podarilo vyrobiť 307 600 vozidiel," informoval hovorca Tomáš Potoček z Kia Slovakia. "Vyrobili sme úplne presne 316 440 vozidiel," povedal za trnavskú automobilku Stellantis Peter Švec.
Čísla Jaguaru a Volkswagenu budú známe až v marci
Štatistiky za rok 2021 v automobilkách Volkswagen a Jaguar Landrover budú zverejňovať až v marci. "Aktuálne evidujeme viac ako 36 tisíc objednávok práve na vozidlo Jaguar Landrover, čo je vynikajúci signál," zhodnotila hovorkyňa automobilky Miroslava Remenárová. Automobilový priemysel je veľkou súčasťou existencia Slovenska. Okrem výroby zabezpečuje čísla exportu, ale aj zamestnanosti. Výrobcovia si vedia predstaviť väčšiu spoluprácu od štátu. "V dostatočnom predstihu dával možnosť sa pripraviť a zrealizovať nové opatrenia," vyjadril sa Tomáš Potoček. "Napríklad zníženie odvodového a daňového zaťaženia, ale aj na strane životného prostredia," navrhla niektoré z prípadných pomocí od štátu hovorkyňa Lucia Kovarovič Makayová.
Automobilky zároveň dlhodobo varujú, že Slovensko zaostáva v zelenej transformácii krajiny. Tam sa vláda už dlhšie odvoláva a spolieha na fond obnovy.