Parlament schválil druhé Kilečko, podnikateľom pomôže takmer 200 nových opatrení
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Podnikatelia na Slovensku sa dočkali ďalších zmien, ktoré im uľahčia život. Parlament schválil ďalší balík opatrení na zlepšenie podnikateľského prostredia pod názvom Kilečko 2, ktorý obsahuje spolu 198 opatrení.
"Kúsok po kúsku sa nám darí zefektívňovať a skvalitňovať podnikateľské prostredie, z čoho mám veľkú radosť. Ubudli ďalšie stovky byrokratických zbytočností či duplicít. A keďže nič nie je staršie ako práve schválené Kilečko, intenzívne pracujeme na treťom balíku na zlepšenie podnikateľského prostredia na Slovensku,“ uviedol minister hospodárstva Richard Sulík.
Štátny tajomník rezortu hospodárstva Ján Oravec zdôraznil, že v Kilečku 2 sa nachádzajú opatrenia, ktoré sa týkajú všetkých podnikateľov, ale aj také, ktoré pomôžu iba určitým segmentom, napríklad gastro prevádzkam. "Prichádzame prakticky s dvojnásobkom zmien oproti tomu, čo bolo v prvom kilečku. Máme pozitívnu odozvu od podnikateľov a to nás motivuje, aby sme v tejto práci pokračovali,“ doplnil Oravec.
Jedným z opatrení zo schváleného balíka napríklad je, aby dokumenty z elektronickej schránky boli použiteľné na právne úkony bez zaručenej konverzie. Zjednoduší sa aj povinnosť hlásenia pobytu zahraničných hostí. K ďalším schváleným zmenám patrí napríklad zavedenie možnosti pre autoškoly vyučovať prostredníctvom e-learningu či liberalizácia hygienických požiadaviek v gastroprevádzkach stanovením nižšieho počtu umývadiel. Súčasťou opatrení je aj zníženie počtu dní uskladnenia elektromera po výmene (z pôvodne 60 dní na 30 dní), zrušenie predkladania evidencie sťažností podľa zákona o energetike či zníženie administratívnej záťaže týkajúcej sa povinného zverejňovania cenových návrhov u regulovaných subjektov. Ďalej sa zavádza právo dodávateľa elektriny či plynu započítať vzniknutý preplatok voči ostatným pohľadávkam podľa zmluvy.
Zdobrovoľnilo sa tiež zostavenie účtovnej závierky podľa IFRS a zrušila podmienka zamestnávania minimálne 10 zamestnancov v stálom pracovnom pomere potrebná na vydanie oprávnenia na distribúciu alkoholických nápojov v spotrebiteľskom balení. Pre Obchodný register sa zaviedla povinnosť do piatich pracovných dní opraviť alebo zosúladiť údaje, ktoré sú v ňom uvedené. Z dvoch rokov na štyri sa napríklad predlžuje lehota, po uplynutí ktorej môže živnostenský úrad zrušiť živnosť, ak ju podnikateľ nezačal prevádzkovať po vzniku živnostenského oprávnenia, alebo ak túto živnosť bez pozastavenia prevádzkovania živnosti prestal prevádzkovať.