V najväčšej automobilke začnú vyrábať nové modely. Vyžaduje si to nové pracovné miesta
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Nové modely, ktoré začne vyrábať najväčšia automobilka u nás, si vyžiadajú aj nové pracovné miesta. Ďalšou výzvou však bude zásobovanie dielmi a surovinami. Logistické centrá musia automobilke plynule zabezpečovať prísun desiatok tisíc dielov.
Je to valčík strojov a ľudí s dobre zladeným orchestrom a výborným dirigentom. mozog je počítač, ale za fungovaním logistického centra je aj kopec ľudí, ktorí musia denne vychystať 70-tisíc zásobníkov s výrobným materiálom na rozlohe 15-tich futbalových ihrísk. "Hodinový výkon je 1360 bedničiek, ktoré vieme vybrať von a vopchať dnu," povedal vedúci plánovania logistiky Martin Adamička.
Denne je to asi 650 kamiónov s 26-tisícmi druhmi dielov pre osem modelov áut koncernu. Prichádzajú od 1200 dodávateľov z vyše 40-tich krajín sveta. "Čo sa týka objemu, tak Slovensko patrí na prvé z miest," doplnil Adamička.
Riadiť takéto mega centrum je stále zložitejšie. Úraduje surovinová kríza. "Diely dodávame na poslednú chvílu a na poslednú by nemali," uviedol generálny riaditeľ DHL Peter Benda. Podľa Adamčíka sú s tým problémy. "Čo sa týka riadenia programu, máme tu materiál, ktorý tu s tojí dlhšie ako by mal. Materiál pritom nechýba len výrobný, ale aj ľudský. Úzkoprofilový tovar sú určite vodiči vysokozdvižných vozíkov," vysvetlil.
Nemecký koncern pritom rozširuje na Slovensku výrobu. Logistický valčík tak naberie ešte na obrátkach. Plnoautomatickí fešáci s očami zabezpečujú už mrte, napriek tomu s nábehom nových modelov, budú potrebovať vo Volkswagene nových zamestnancov. "Škoda Superb a Passat a táto investícia si vyžiada stovky nových pracovníkov," dodala hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.