Kríza naďalej straší. Aj slovenské automobilky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Autosalón vo Frankfurte nad Mohanom v plnej kráse odhalil vyše 89 noviniek. Nechýbali medzi nimi ani tie vyrobené na Slovensku. To všetko napriek tomu, že si politici ani tri roky po vypuknutí krízy nevedia poradiť s jej následkami. A práve ekonomický rast je potrebný na to, aby ľudia kupovali autá. Teda aj tie vyrobené na Slovensku.
Automobilový priemysel je pre Nemecko dôležitý. Svedčí o tom aj návšteva kancelárky Angely Merkelovej na tejto prestížnej udalosti. Na výstave vo Frankfurte sa vyjadrila, že je centrálnym pilierom nemeckej ekonomiky. Nie len nemeckej, ale aj našej. Tvorí skoro 40 percent nášho HDP.
Riaditeľ Volkswagen Slovakia Andreas Tostmann vraví: "Naším cieľom je vyrobiť až 400 tisíc automobilov na budúci rok v Bratislave." To sa však podarí, až keď bude nemecká a európska ekonomika riadne fungovať. Rok 2009 bol pre naše automobilky ťažký. Padlo mnoho objednávok, ľudia prišli o prácu. Už vlani však zaznamenali renesanciu.
Rast z roku 2010 pokračuje
"V roku 2010 sme rástli, tam sme rástli cez 50 percent, čo sa týka nášho výrobného závodu, v raste pokračujeme aj v tomto roku a pôvodný cieľ 240 tisíc áut prekročíme," vraví hovorca KIA motors Slovakia Dušan Dvořák.
Na základe dobrých čísiel z minulého roka sa naše automobilky chystajú naberať nových ľudí. Andreas Tostmann: "Priamo v bratislavskom závode vytvoríme 1500 miest, ďalších až 7000 môžeme očakávať, že vytvoria naši dodávatelia." Dušan Dvořák: "Plánujeme vytvoriť približne tisíc pracovných miest."
Ťažkú hlavu majú z ekonomickej neistoty
Z ekonomickej neistoty na európskej pôde, ale aj v Amerike majú šéfovia automobiliek ale ťažkú hlavu. Nepáči sa im ani tempo, akým sa problémy riešia alebo ako skôr neriešia. Samotné závody majú preto svoje finty ako odolávať kríze. "Vyrábame veľké a teraz už aj malé autá, takže máme široké portfólio a sme pozitívne naladení," vysvetľuje riaditeľ Volkswagen Slovakia Andreas Tostmann. Hovorca KIA motors Slovakia Dušan Dvořák: "Zavádzame také modely, ktoré majú nízke náklady na celkovú prevádzku a údržbu."
V podnikaní nie je nič horšie ako neistota. Apel šéfov automobiliek z autosalónu vo Frankfurte na politikov je preto jasný: Konajte!
TV JOJ