Ako zvládnuť mimoriadne "prázdniny"? Školská psychologička radí ako zvládnuť krízovú situáciu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Už je to takmer týždeň, čo majú školáci na celom Slovensku voľno. Podľa preventívnych opatrení by sa deti i rodičia mali správať. Ako im vyplniť čas, ako pokračovať vo vzdelávaní. Ako im vyplniť čas, ako pokračovať vo vzdelávaní, o tom nám povedala školská psychologička Gabriela Herényiová.
Školská psychologička nám dala rady, ako zvládať obdobie preventívnych opatrení s deťmi. Podľa Gabriely Heréjyiovej je dôležité deťom tieto dni modelovať. "Je veľmi dôležité aby deti mali jasný režim. Aby to nebolo len o tom, že sú doma na prázdninách a nemusia nič robiť, ale práve by mali mať presný režim dňa, ktorý by mali modelovať rodičia."
Učitelia apelujú na vzdelávanie. Podľa psychologičky by bolo ideálne modelovanie každodenných situácií v škole. Deti by mali robiť úlohy ráno: "Aby deti nespávali do neskorých hodín a aby čas využili na učenie. Je to pre rodičov veľmi ťažká úloha" dodáva.
Dodržiavanie správneho pomeru medzi voľnočasovými aktivitami a učením je ťažké deťom vysvetliť. Najdôležitejšie je ísť príkladom. Psychologička to považuje za veľkú skúšku rodičovských zručností. Jednou z ciest je dohodnúť si s deťmi spoločný program.
Napriek tomu, že deti nechodia do školy, sa informácie o koronavíruse dostávajú aj k nim. "Skúsme deťom vysvetliť o čo ide, aké sú dôsledky toho, čo nás možno čaká. Ale hovorme im to tak aby sme ich nevystrašili a nešírili ďalšiu paniku. Skôr poďme príkladom toho, ako sa hygienicky správať."
Rodičia by mali regulovať aj voľnočasové aktivity. Deti by nemali vychádzať von a socializovať sa s ostatnými. Ako zabezpečiť to, aby sa deti nenudili? V tomto musia zapracovať obe strany a hladať spôsoby. Napríklad aj využitím vecí na ktoré ste doteraz nemali čas. Heréjyiová však varuje že je potrebné s deťmi sa rozprávať ale hlavne ich aj počúvať.