Situácia s koronavírusom sa dotkne aj tých, ktorí chceli testovať. Takto je to s preplácaním dovoleniek
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Koronavírus zrazil na kolená mnohé cestovné kancelárie a dotkne sa to aj turistov. Napriek neštandardným okolnostiam totiž nemáme vždy nárok na vrátenie plnej sumy peňazí.
Kým v minulosti už mnohí z nás v tomto čase mali jasno kam pôjdu v lete na dovolenku, tento rok to s istotou nevie povedať nikto. Cestovný ruch dostáva v posledných týždňoch na frak a nie je isté, kedy sa bude môcť začať zviechať. Nielen Slováci preto už museli zrušiť svoje dovolenky v najbližších týždňoch a ďalší o tom smerom k letu tuho uvažujú. Netreba sa však unáhliť, pretože týmto krokom môžeme prísť o peniaze. Kedy máme nárok na vrátenie celej sumy peňazí za zájazd?
"Vtedy, keď 100 % storno poskytuje napríklad aj letecká spoločnosť, alebo tour operátor, u ktorého máme zájazd objednaný," vyjadril sa majiteľ CK Paradise Travel Milan Neštický.
"Naša legislatíva myslí na to, že ak je nejaký cestovateľský produkt zrušený zo strany predajcu, leteckej spoločnosti, cestovnej kancelárie, človek by mal mať nárok na vrátenie 100 % peňazí," povedal Jozef Rybár, PR manažér Pelikan.sk. Tak to fungovalo doteraz, no situácia je kritická a preto mnohé krajiny upravujú svoje zákony. "Letecké spoločnosti, ak by mali vyplácať XY žiadostí o vrátenie peňazí, tak by skrachovali takpovediac zo dňa na deň," pokračoval Rybár.
To isté platí aj o cestovných kanceláriách a tak namiesto peňazí najčastejšie ponúkajú poukazy na budúce čerpanie služieb. Týmto spôsobom klienti teraz neprídu o financie a cestovný ruch má šancu nielen prežiť, ale v budúcnosti opäť vstať z popola.