Ďalšia cestovná kancelária ohlásila koniec, FIRO tour oznámil úpadok
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Po cestovnej kancelárii Neckermann, ktorá je partnerom britskej cestovnej kancelárie Thomas Cook ohlásila úpadok svojej spoločnosti aj Firo tour.
"Ku koncu roka 2020 musíme po vyše 20 rokoch úspešného podnikania v cestovnom ruchu vyhlásiť úpadok," oznámili svojim klientom prostredníctvom mailu. Pandémia koronavírusu teda poznačila už ďalšiu cestovnú kanceláriu.
"Koronakríza zasiahla nás všetkých. Niektorých viac, niektorých menej. Žiaľ, práve cestový ruch to postihlo absolútne. Aj keď sme do poslednej chvíle verili a dúfali, že to zvládneme, dnes so vztýčenou hlavou prijímame porážku," pokračujú v informovaní okolností stavu cestovnej kancelárie.
Cestovná kancelária opisuje aj možnosti, ktoré skúšala, aby zvládla rok, v ktorom stratili príjmy a zostali so záväzkami. "Rozhodne nám nepomohli ani stratené peniaze po krachu hotelov v zahraničí," uviedli v maili. Na svojich klientov nezabudli a najmä kvôli nim sa rozhodli k rýchlemu konaniu. "Pokračovať ďalej by možno pôsobilo odvážne, no v aktuálnej situácii by to bolo z našej strany maximálne nezodpovedné. Nezodpovedné voči Vám, a to neprichádza do úvahy. Preto dnes s veľkým smútkom vyhlasujeme úpadok. Inak by sme nevedeli zabezpečiť, aby Vám poisťovňa vyplatila peniaze zo zakúpenej dovolenky v našej cestovnej kancelárii," vysvetľujú situáciu, v ktorej sa ocitli a prečo oznamujú úpadok.
Podľa prezidenta asociácii cestovných kancelárii za úpadkom Firo-tour nie je len pandémia, ale fakt, že nezískali poistenie proti insolventnosti. "V prípade Firo-tour to je problém, ktorý sa ťahá už niekoľko rokov dozadu. Problémy boli spojené v ČR aj na Slovensku a nie je to len problém, ktorý sa vyskytol vplyvom koronavírusu, ale problém, ktorý sa tiahol už niekoľko sezón," informoval Roman Berkeš, prezident SACKA.
KLIENTOM PENIAZE VRÁTIA V PRIEBEHU POLROKA
"A čo je dôležité, dostanete ich späť na účet ešte pred Vašou budúcou letnou dovolenkou. To znamená, že Vaše peniaze za zakúpené dovolenky a vouchre dostanete naspäť, a to najneskôr do šiestich mesiacov," uvádza sa v maili, ktorého súčasťou je aj postup vrátenia peňazí za zakúpené dovolenky.
AKO POŽIADAŤ O VRÁTENIE PEŇAZÍ
Vami uhradené zájazdy bude v rámci likvidácie poistnej udalosti riešiť a odškodňovať poisťovňa Allianz – Slovenská poisťovňa a.s., Dostojevského rad 4, 815 74 Bratislava, v ktorej sme boli viac ako 15 rokov klientmi. Na základe odporúčania poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa a.s. (ďalej len poisťovňa) je najlepšie urobiť prostredníctvom online hlásenia cez stránku, telefonicky na 0800/122 222 alebo listom na horeuvedenú adresu. Postup pri nahlásení škodovej udalosti online: sekcia Poistenie majetku – Osobe – Iná príčina– uviesť Insolventnosť CK a vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy. https://online.allianzsp.sk/hlasenia-poistnych-udalosti/
Dôležité:
– klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14.11.2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu
roku 2019 – čiže 411 026 005
– klienti, ktorí si zakúpili zájazd po 15.11.2019 musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu
roku 2019 – čiže 411 027 102
K žiadosti bude potrebné uviesť reálnu výšku vzniknutej škody (čiže výšku
zaplatenej/uhradenej sumy) a doložiť to:
– kópiou Zmluvy o zájazde
– potvrdením o platbe (výpis z bankového účtu o prevode, platba kartou alebo príjmový
pokladničný doklad)
Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude Vás kontaktovať.
Na záver sa obchodný riaditeľ Marcel Siekel a celý kolektív FIRO tour poďakoval svojim klientom: "Vyše 20 rokov ste boli u nás na prvom mieste a ani koronakríza na tom nič nezmenila. Bolo nám cťou umožňovať Vám toľké roky spoznávať svet so všetkými jeho krásami, vôňami, chuťami a kultúrami. Ostáva tu po nás viac ako 245 000 spokojných klientov, 1 287 spokojných detí z detských domovov, ktorým sme umožnili vidieť prvýkrát v živote more. Pevne veríme, že si v roku 2021 budete môcť splniť všetky cestovateľské sny. Dovtedy Vám i všetkým Vašim blízkym prajeme predovšetkým pevné zdravie. Ďakujeme za Vašu dôveru, podporu a pochopenie."
KONKURZ EŠTE NEBOL VYHLÁSENÝ, VRÁTENIE PEŇAZÍ NIE JE ISTÉ
"Ešte nebol vyhlásený konkurz, nie je možné jednoznačne vyhlásiť, že do pol roka klienti uvidia peniaze," komentoval Miroslav Antoňák, riaditeľ spotrebiteľského centra. Aj keď sú sviatočné dni, v spotrebiteľskom centre od rána vyzváňa telefón. Ľudí najviac zaujíma to, ako a či vôbec dostanú svoje peniaze späť. "V prvom rade by mali spotrebitelia zachovať pokoj, počkať na vyhlásenie konkurzu a až následne si uplatniť plnenie v poisťovni, ktoré zaplatili cestovke," doplnil Antoňák.