Obchod s detským tovarom sa tešil obľube. Teraz ale ľudia po zaplatení tovar nedostanú
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Roky si predajňu a internetový obchod s detským tovarom zákazníci pochvaľovali. Teraz sa ale hromadia nahnevaní klienti. Za kočík a iné potreby pre novorodeniatka vyplatili stovky eur a ani po mesiacoch čakania tovar nemajú.
Obchod sa dlhé roky tešil obľube
"My sme kočík objednávali koncom septembra s tým vlastne, že priamo na predajni nie cez internet. Sme uhradili hneď faktúru, čakacia doba tým, že sú tam dobré zľavy, je nejaké 2 - 3 mesiace," uviedla budúca mamička a podvedená zákazníčka Veronika. "Kočík keď bol v hodnote okolo 1000 €, tak zadarmo sa k nemu dostalo toto vajíčko aj pestúnka," priblížila zákazníčka Kristína Ivaničová.
Kamenná predajňa aj internetový obchod sa 13 rokov tešili obľube. V septembri objednaný a zaplatený kočík ale neprišiel ani v januári. "Ako sa začali hromadiť tie recenzie tak sme vlastne stopli túto objednávku. Na odstúpenie od zmluvy nereagoval," ozrejmila Veronika.
Zaplatený tovar nedodali
V decembri to už boli recenzie negatívne – väčšina sa týkala nedodania zaplateného tovaru. "Nám spôsobil škodu nejakých 720 €, ale v tých komentároch sú tam vlastne aj oveľa vyššie sumy. Na poslednú chvíľu hľadať nový kočík mesiac pred pôrodom. Nič príjemné. S jednou som si písala, tá hovorila, že 2 týždne má doma bábätko a nemôže ísť ani na prechádzku, lebo nemá kočík," opísala Veronika.
Dokonca vznikli už dve skupiny nahnevaných klientov na sociálnych sieťach. "Dneska keď som pozerala, tak nás tam bolo už okolo 150," povedala Veronika. "Chcel by som všetky pohľadávky vrátiť, v miere ako to bude situácia dovoľovať, bol to môj život, v prípade medializácie, alebo fyzických útokov budem musieť všetko nechať tak až na súd," uviedol Mario Roessel, majiteľ firmy.
Spotrebiteľom by dali úrady za pravdu
Odpísal nám okrem iného majiteľ obchodu, ktorý má problémy s dodávateľmi. Ako to chce riešiť nekonkretizoval. Samotný web i predajňa sú zrušené. Dlží ale aj majiteľom za prenajaté priestory. "Právny nárok vyzerá že by mohol byť, a že spotrebitelia sú v práve a sú poškodení. Ak by o tom rozhodovala kompetentná inštitúcia, tak by im dala za pravdu," uviedla Petra Čakovská koordinátor zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov.
Na Slovensku ale inštitút hromadnej žaloby zatiaľ nevedia využiť. Aj keď existuje zákon o zastupovaní kolektívnych záujmov. "Lebo smernica stanovila, že je na to potrebné vytvoriť fond, hlavne keď by sme na tom súde prehrali, lebo aj to sa môže stať. Ale my sme to na Slovensku nespravili a tým pádom je tam odpoveď na to, prečo od prijatia tohto zákona nebola na Slovensku nebola podaná žiadna hromadná žaloba," dodala Čakovská.