Skoro jasno
-1°
Bratislava
Dezider
11.2.2025
Rekordný počet hovorov na tiesňovej linke: Vybavili aj telefonát od upíra
Zdielať na

Rekordný počet hovorov na tiesňovej linke: Vybavili aj telefonát od upíra

SLOVENSKO / Operátori tiesňovej linky 155 vybavili vlani rekordný počet hovorov. Volajúci sa na nich obracali s prosbami dokonca viac ako počas pandémie. Poradiť si napríklad museli aj s mužom, ktorý sa predstavil ako upír a tvrdil, že urgentne potrebuje krv.

"Bola požiadavka, aby sme osobe, ktorá sa predstavila, že je upírom, niekde medzi Modrou a Pezinkom doniesli krv, lebo aktuálne je smädný," povedal vedúci operátor Krajského operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Bratislava Dalibor Pavlík. Aj s takýmto hovorom sa stretli operátori na tiesňovej linke 155. Muža, ktorý o sebe tvrdil, že je upír, sa snažili ihneď lokalizovať. "Nakoniec nám povedal, kde sa nachádza, že mu tú krv donesieme a bolo to riešené s tým, že bol hospitalizovaný na psychiatrii," pokračoval Pavlík.

Operátori na 155-ťke zaznamenali vlani dokopy 917 195 volaní. Ide o hovory, ktorých počet je ešte vyšší ako počas vrcholiacej pandémie koronavírusu. "My máme za rok 2024 o 10 550 hovorov viac ako počas pandémie. Najviac hovorov bolo v Košickom kraji, za tým Prešovský kraj a nasledoval Bratislavský kraj," informoval riaditeľ Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Osama Al-Khaldi.

Operátori pomáhali až pri 25 550 udalostiach, ktoré sa týkali kritických stavov pacientov. Prijali tiež 144-tisíc volaní, ktoré označili ako "naliehavé". "Kde môže byť ohrozené zdravie alebo život a potom sme prijali 385-tisic volaní, ktoré sú označené ako menej naliehavé a tieto menej naliehavé sú, keď je ohrozene iba zdravie," dodal Pavlík.

Operátori tiesňovej linky riešili v minulom roku aj viac ako 151 000 tzv. odkladných udalostí. "Sú to volania, ktoré sme vybavili alternatívnym spôsobom. Človeku je doporučené kam ma smerovať, do akého zdravotníckeho zariadenia alebo k obvodnému lekárovi," uzavrel Pavlík. "Najhoršie sú tie udalosti s hromadným postihnutím osôb. Ako sú veľké dopravne nehody. Napriek tomu, že na Operačnom stredisku pracujem už niekoľko rokov, tak vždy ma zasiahnu, hlavne, keď sú tam aj deti," uviedla vedúca monitorovacieho strediska Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Renáta Chovancová.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy