Sociálna poisťovňa predvolala 9-mesačné bábätko. Zomrelo pred dvadsiatimi rokmi
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
POPRAD / Sociálna poisťovňa poslala listovú zásielku malému chlapcovi, na tom by nebolo nič zvláštne, keby chlapček nebol už 20 rokov mŕtvy. Zomrel ako 9-mesačné bábätko.
Doručenku na vnukovo meno si našla v schránke jeho stará mama. Bola dokonca určená do vlastných rúk vnúčika. Pre pani Helenu z Popradu to bol mimoriadne bolestivý šok.
"Tak otvorila som schránku a bolo to na moje narodeniny. Ja som myslela, že tam pri schránke odpadnem, pretože to sa nedalo precítiť, keď na mŕtveho vnuka mi príde predvolanie zo Sociálnej poisťovne, " opisuje stará matka zosnulého chlapca Helena.
Vnuk zomrel pred dvadsiatimi rokmi
Šok bol o to väčší, že vnúčik zomrel pred dvadsiatimi rokmi ako 9-mesačné bábätko.
"Zomrel na Slovensku, narodil sa na Slovensku a všetko mal ohlásené 100 percentne na Sociálnej poisťovni, " opäť pani Helena.
List nemohla prevziať
Tieto fakty potvrdili pani Helene aj osobne pracovníčky v popradskej pobočke poisťovne. Všetko je riadne evidované v systéme. Obsah zásielky sa však stará mama nedozvedela. List bol totiž adresovaný do vlastných rúk jej mŕtveho vnúčika a ona nemala plnú moc.
"To sa nedá pochopiť v dobe internetovej, že tieto veci sa môžu stať, " pokračuje pani Helena.
Tento príbeh je o to smutnejší, že pani Helena pred dvomi rokmi pochovala manžela a o pár mesiacov nato náhle zomrel aj otec spomínaného vnúčika.
"Pretože stratiť manžela, stratiť syna, stratiť vnuka a obnoviť tú bolesť, to je strašné, " ďalej hovorí stará matka zosnulého chlapca.
Zlyhal človek
Pýtali sme sa preto aj my Sociálnej poisťovne, ako sa to mohlo stať. Dozvedeli sme sa, že nezlyhal systém, ale človek.
"Sociálna poisťovňa písomne kontaktovala pozostalých, teda potomkov po synovi pani Heleny, kvôli vysporiadania nárokov v Sociálnej poisťovni.
Ľudským pochybením sme odoslali túto zásielku aj na kontaktné údaje zosnulého maloletého vnuka, za čo sa pani Helene aj celej rodine zosnulého maloletého Sociálna poisťovňa ospravedlňuje," informuje hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr.
Či bude zodpovedná osoba potrestaná za túto chybu sme sa z odpovede nedozvedeli. Čo je ale smutno, isté pochybenie otvorilo pani Helene tie najbolestivejšie rany v jej duši.
"Je to veľká bolesť v srdci a nedá sa to opísať ani nedá sa to ničím nahradiť. Kto je zodpovedný za tieto veci, nech si zodpovie, že prečo to tak urobili, aby sa to nestalo aj iným ľuďom, " ukončuje pani Helena.