Odstavný pruh na D1 medzi Bratislavou a Trnavou stále chýba
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Najfrekventovanejší, najdiskutovanejší, chválený i nenávidený. Aj tak by sa dal nazvať úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Vodiči tu totiž i po troch rokoch od jazdia vlastne po stavenisku. Je však tento úsek naozaj taký nebezpečný?
Bezpečnosť je prvoradá
Vodiči tento úsek zvyknú často kritizovať. Najčastejšie je to nedostatočná šírka vozovky či provizórne žlté čiary, ktoré vraj nie sú v daždi dostatočne viditeľné. Policajné štatistiky pritom hovoria jasnou rečou.
Od roku 2009 sa na trnavskej strane nestala ani jedna smrteľná nehoda. Dokonca klesol i počet nehôd. Na bratislavskej strane tomu už tak nebolo - dovedna na spomínanom úseku za toto obdobie zahynulo 6 ľudí.
Problémový odstavný pruh
Ďalším problémom je odstavný pruh. Ten na tomto úseku často otázkou života a smrti. Potvrdzuje to aj minulotýždňová nehoda, keď stála výmena kolesa 47-ročnú vodičku život.
Ľudia si však musia uvedomiť, po akej diaľnici jazdia, tvrdí dopravný expert Maroš Palesch. Vodiči by podľa jeho názoru mali byť, zvlášť na tomto úseku, mimoriadne opatrní. "Platí to hlavne pre vodičov kamiónov a autobusov," dopĺňa expert.
Na dostavbu diaľnice ale momentálne nie sú peniaze, a to aj napriek tomu, že prípravy sú v plnom prúde. Preto by ste v žiadnom prípade nemali zabúdať na opatrnosť!
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti FACEBOOK a vyhrajte!
ISIFA/ilustračné