Jarný servis auta nie je zbytočný: Zanedbané detaily vás môžu stáť veľa
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Vyzerá to tak, že krásne jarné počasie už máme na celom území Slovenska. Slnko láka na rôzne výlety, ale pozor. Zima mohla dať vášmu autu poriadne zabrať a to nie len po vizuálnej stránke.
Niekto dbá o zovňajšok auta tak, ako keby sa staral o seba. Iný zase berie vozidlo len ako spotrebný materiál. Či už patríte do jednej alebo druhej skupiny, všetci chceme, aby nám naše približovadlo dlho a bezproblémovo slúžilo. Každé jedno auto potrebuje starostlivosť presne tak, ako človek potrebuje dostatok vitamínov.
Ako sa hovorí, v zdravom tele zdravý duch, v čistom aute zdravý vzduch. Po každej sezóne treba dať auto do pucu, Duplovane, po tej zimnej. Zima je pre naše automobily obdobím skúšok. Striedanie teplôt im dá zabrať po vizuálnej aj technickej stránke. Jarná údržba nie je rozmar, ale nutnosť. "Vždy po zime si treba auto skontrolovať hlavne po vizuálnej stránke, okrem samotného prezutia. Potom už keď človek ide prezuť, nech si skontroluje, ako veľmi staré má pneumatiky," uviedol motoristický novinár Peter Mihálik.
Nie je dôležitá len hrúbka dezénu, ale aj vek
Keďže sa nájdu vždy samozvaný odborníci, ktorí budú tvrdiť, že ich auto je v pohode aj na Xročných pneumatikách, ich skutočná a hlavne bezpečná životnosť je 5 rokov. "A už keď si človek mení tie pneumatiky, tak aspoň raz za dva roky si nechať skontrolovať geometriu. Sami vieme, že v akom stave máme cesty" pokračoval Mihálik.
Aj laik si po zime dokáže skontrolovať gumené tesnenia okolí dverí a okien, či nie sú popraskané, stvrdnuté. "Takisto všetci vieme, že nemrznúca zmes do ostrekovačov - hlavne s tým nižším bodom tuhnutia sú agresívnejšie a doslova a dopísmena poviem, že žerú gumičky," vysvetľuje Mihálik. Tieto funkcie, vrátane svetiel si vieme skontrolovať celkom ľahko. Avšak, aby všetko počas sezóny fachčilo ako má, treba byť na pozore pred problémami, ktoré môžu byť skryté.
"Jeden z takých skrytých problémov je stav akumulátora. Zimné mesiace znamená väčšia záťaž, ľudia si kontrolujú tzv volty, ale tie moderné akumulátory sú veľmi zaťažované a jeho stav odhalí len záťažový softvér, ktorý majú zväčša len autorizované servisy," priblížil Mihálik.
Pre bezpečnú a už v úvode spomínanú zdravú jazdu je potrebná aj funkčná a čistá klimatizácia
Pokiaľ ste ju počas zimných dní nevyužívali alebo len veľmi obmedzene, s najväčšou pravdepodobnosť keď ju teraz zapnete a potom vypnete, s najväčšou pravdepodobnosťou bude smrdieť. To je jasný dôkaz, že sa vám v aute usadili plesne a baktérie.
"Vtedy odporúčam vyčistiť všetky filtre, nechať si ionizátorom alebo nejakým iným prostriedkom vyčistiť celú klimatizáciu a samozrejme skontrolovať aj klima kompresor," uzavrel Mihálik.