Super výhodná pôžička! Účet za telefón necelých 300 €
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
282 eur! Presne túto sumu si od pána Miroslava Rosinu vypýtala istá pôžičková spoločnosť. A to všetko preto, že naletel a zavolal na uvedené telefónne číslo. A to nemal robiť!
Pán Rosina prevolal dôchodok
"Invalidný dôchodok mám 202, 46 €," posťažoval sa pán Rosina. Na mobil dostal SMS-ku. Núkala výhodnú pôžičku. Na uvedené číslo zavolal z pevnej linky. Ozvala sa žena, ktorá sa mu predstavila ako krstným menom a pýtala od neho číslo občianskeho preukazu. Preverila, že nie je kradnutý.
A potom jeden údaj za druhým, pesnička za pesničkou. Pán Miroslav tvrdí, že netelefonoval dlhšie, ako pätnásť minút. Preto nerozumie, ako mu mohli takúto obrovskú faktúru vystaviť. Zrejme sa však tak ako mnohí nechal oklamať pocitom. Len kým nám telefón zodvihli prešli celé tri minúty.
Ako to vlastne funguje?
Na poskytnutie pôžičky je potrebné vyplniť žiadosť, tak, ako to urobil pán Miroslav. Potom ju postúpia na centrálu a klienta kontaktujú. Desiatky ľudí, ktorí plnia internetové diskusie, však tvrdia, že sa im už nikto nikdy neozval. Zrejme nesplnili obchodné podmienky. Aké vlastne sú, nám však nevedela povedať ani operátorka.
Táto spoločnosť totiž peniaze neposkytuje priamo. Spoplatnený hovor je vlastne len poplatok za službu, že vám na to niekoho zoženú - či už banku, alebo nebankovú spoločnosť. A každá z nich má svoje vlastné obchodné podmienky.
Ak ste však za spoplatnený hovor riadne zaplatili a pôžičku vám nakoniec nikto nedal, máte možnosť sa brániť. "Reklamáciu môže klient podať písomnou formou, ako aj telefonickou na naše call centrum," potvrdil výkonný riaditeľ pre sekciu právneho zastúpenia spoločnosti Ján Graus.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA/ilustračné