Právnik radí. Keď obchodníci netolerujú záruku
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Stále sa nájdu obchodníci, ktorí ignorujú zákon. Mnohí z takýchto obchodníkov neuznávajú dvojročnú záruku. Napriek tomu, že zákazník má právo reklamovať tovar, oni tvrdia svoje.
Problém s elektronickou cigaretou
Každý tovar, ktorý nie je rýchlo opotrebovateľný alebo nie je používaný, má zo zákona dvojročnú záruku. Mária však natrafila na predavača, ktorý jej odmietal uznať reklamáciu. "Po troch dňoch sa mi pokazil v cigarete žhavič a tak sa mi cigareta stala nepoužiteľná. Keď som ju išla reklamovať, predávajúci mi povedal, že sa na to záruka nevzťahuje a musela som si kúpiť nový žhavič," uvádza v e-maili Mária.
Záruka na všetky súčiastky
Dvojročná zákonom daná záruka sa nevzťahuje na vec samú, ale aj na všetky súčasti veci. Teda v tomto prípade aj na žhavič. "Keďže judikatúra za súčasť veci označila aj šnúrky v topánkach, tak súčiastka v elektronickej cigarete je súčasťou veci a tak sa na ňu záruka vzťahovať musí. Ide o ustanovenia, ktoré sa nedajú vylúčiť," uviedla advokátka Bronislava Pavelková.
Predavač sa nemôže len tak rozhodnúť, že na žhavič alebo inú súčasť akéhokoľvek tovaru nebude platiť zákonná záruka. "Ak by v zmluve alebo záručnom liste boli takéto ustanovenia, tak je táto časť zmluvy neplatná," dodala Pavelková.
Staňte sa fanúšikom rubriky "Právna televízna poradňa aj na Facebooku a dozviete sa všetko podstatné. Všetko podstatné sa dozviete práve TU.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA