Za pád lietadla v Moskve môžu pokazené motory
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Závada na spätnom chode motoru, ktorý lietadlá využívajú pri brzdení na pristávacej dráhe, boli pravdepodobne príčinou havárie dopravného lietadla Tu-204, pri ktorej koncom decembra na moskovskom letisku Vnukovo zahynulo päť ľudí.
Po technickom lete z českých Pardubíc stroj spoločnosti Red Wings s 8-čelnnou posádkou vyšiel po pristátí z dráhy, rozlomil sa a začal horieť. "Najpravdepodobnejšou príčinou havárie bola závada spätného chodu, ktorý posádke pomáha zastaviť stroj na dráhe," napísal ruský denník Kommersant s odvolaním na expertov, ktorí sa vyšetrovaním nehody zaoberajú.
Rýchlosť nemala vplyv na nehodu
Pilot previedol pristávací manéver bezchybne, aj keď rýchlosť v momente dotyku podvozku so zemou bola mierne vyššia, než určujú normy. Podľa odborníkov ale táto okolnosť na pristátie nemá vplyv, pretože prázdne lietadlo malo k dispozícii dostatočne dlhú dráhu.
Porucha spätného chodu bola hneď po havárii označovaná za jednu z najmožnejších príčin. Ruský stroj na konci dráhy prerazil ochrannú bariéru, ktorá letisko Vnukovo oddeľuje od prímestskej diaľnice. Na mieste zahynuli štyria členovia posádky, piaty zomrel o deň neskôr v nemocnici.
Zdravotný stav preživších je stredne ťažký
Podľa ruskej agentúry ITAR-TASS je zdravotný stav troch preživších členov posádky stredne ťažký. Bezprostredne po katastrofe lekári označovali stav dvoch z nich za kritický.
Tu-204 je ruské dvojmetrové dopravné lietadlo z počiatku 90. rokov, ktorý bol vyvíjaný ako náhrada za starnúci model Tu-154.Ruská spoločnosť Red Wings, ktorej stroj patril, vlastní ďalších desať týchto Tupolevov s prepravnou kapacitou 210 pasažierov.