Nie je dar ako dar. Ján za neho mal zaplatiť 230 €
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Predajcovia začali na prezentačných akciách používať novú fintu. Ľudí nalákajú na výhru a potom darujú VIP kartu s rôznym tovarom, za ktorý treba platiť. Ak sa ho rozhodnú ľudia vrátiť, pýtajú si za kartu neuveriteľných 230 €.
Platba za dar
To je prípad aj Jozefa Kočana. Aj on vyhral VIP kartu. Za všetko zrazu bolo treba platiť. Manželia teda chceli obchod zrušiť priamo na mieste čo sa im nepodarilo. "Vy ste nás podviedli. A on hovorí: My sme vás podviedli? Začal tak rafinovane na nás, vy ste sa dali podviesť nami," opisuje komunikáciu s predajcom Jozef Kočan.
Ťažko telesne postihnutý dôchodca sa s firmou snažil dohodnúť aj telefonicky. Za zrušenie zmluvy od neho firma chcela 230 eur. "Karta je zaregistrovaná na vaše meno. A keď je registrovaná, tak tým pádom to znamená čo? Že odstúpiť od tej karty nemôžete," uviedol zamestnanec infolinky spoločnosti.
Odstúpenie do siedmich dní bez poplatku
Keď sme firmu kontaktovali sami, problém s bezplatným zrušením zmluvy zrazu nebol. Jej správanie už viac krát preverovala aj obchodná inšpekcia. "Tam nie je žiadny problém, keď odstúpia do siedmich pracovných dní. To je podľa občianskeho zákonníka," hovorí zástupca spoločnosti Kramer International.
"Boli opakovane uložené sankcie za porušenie zákazu klamania spotrebiteľa a porušenie zákazu upierania práv na ochranu pred neprijateľnými podmienkami v spotrebiteľských zmluvách," uviedla
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
TV JOJ