Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Právnik radí. Predajca mi nechce uznať reklamáciu
Zdielať na

Právnik radí. Predajca mi nechce uznať reklamáciu

BRATISLAVA / Čo je drahé, nemusí byť vždy kvalitné. Presvedčila sa o tom diváčka z Bratislavy, ktorá si objednala hoci luxusnú ale nekvalitnú sedaciu súpravu. Slovenský výrobca jej však odmieta uznať reklamáciu.

Poťahová látka sa začala trhať

40 dní ubehlo od momentu, kedy si Tatiana objednala luxusnú sedaciu súpravu. Jej cena hovorí za všetko - 2 900 €. 

Vysoká predajná cena však nemusí vždy znamenať kvalitný výrobok. Sedačka sa jej začala rozpadávať. "Poťahová látka sa v miestach prešitia začala trhať. Okamžite som chybu reklamovala u výrobcu v Banskej Štiavnici. To bolo začiatkom júna. Reklamáciu výrobca do dnešného dňa odmietol uznať. Chyba podľa nich vznikla nesprávnym používaním sedacej súpravy," píše Tatiana.

Keďže výrobca reklamáciu neuznal, Tatiana si na obhliadku zavolala súdom registrovaného znalca. Jeho stanovisko je, že ide o zjavnú chybu výrobcu, ktorý poťahovú látku neúmerne natiahol a týmto pnutím dochádza k trhaniu sa látky v miestach prešitia. "Oznámila som to výrobcovi a nahlásila novú reklamáciu, týkajúcu sa spôsobu spracovania poťahovej látky. Ten teraz trvá na tom, aby som sedaciu súpravu doviezla na vlastné náklady k nim do výroby. Táto preprava by ma vyšla viac ako 300 EUR," dodáva Tatiana.

Spotrebiteľ si môže uplatniť zodpovednosť za škodu

"Popri zodpovednosti za vady si môže spotrebiteľ v tomto prípade uplatniť tiež zodpovednosť za škodu, ktorá mu vznikla v dôsledku toho, že bol výrobok dodaný vadný," uviedla advokátka Bronislava Pavelková.

Ak výrobca sedačky naďalej trvá na tom, aby Tatiana k nim zaslala sedačku na opravu, či obhliadku - odporúčame jej, aby sa výrobcu ešte raz - najlepšie písomne, pre dôkazy - opýtala, či chcú skutočne toto zrealizovať.

Vlastnú dopravu si môže uplatniť voči predajcovi

Pretože potom pôjde o náklad, ktorý si voči ním uplatní. "Nemusí to vyplývať zo zmluvy, pretože toto právo vyplýva zo zákona. Všetky škody spôsobené v súvislosti s vymáhaním zodpovednosti za vady hradí ten, kto je zodpovedný za vadu," dodáva Pavelková.

Preto by Tatiana mala dať výrobcovi poslednú možnosť, aby si zabezpečil na vlastné náklady odvoz sedačky. Pokiaľ to on neurobí, nech to urobí ona. A bude žiadať náhradu škody spôsobenú v súvislosti s uplatňovaním zodpovednosti za chyby.

Staňte sa fanúšikom rubriky Právna televízna poradňa KRIMI na Facebooku.

ISIFA

Súvisiace články

Najčítanejšie správy