Šmejdom nevyšla akcia v Nitre, zamkli sa a utiekli cez okno
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
NITRA / V Nitre opäť úradovali šmejdi. I keď inak, ako si pôvodne predstavovali. Svojskí obchodníci, ktorí pri pochybných praktikách pripravujú dôchodcov o úspory, utiekli. A to skôr, ako sa pustili do svojej výhodnej akcie.
Útek cez okno
Takzvaní šmejdi, ktorí prišli do Nitry zo susednej Českej republiky, prišli náležito vybavení. Pre dôchodcov mali darčeky - veľkonočných zajacov či malé vrecúška kávy. Skôr, ako však začala ich akcia, ktorá končí zvyčajne kúpou poriadne predraženého výrobku, bolo po všetkom.
Dôvod? Obchodníci sa zamkli v prenajatej hotelovej sále a utiekli. Cez okno... Podľa svedkov ich zrejme vystrašilo auto v policajných farbách, ktoré zaparkovalo pred objektom. "Stihli však dať darčeky. Údajne náhodným výberom si vybrali niekoľko dôchodcov. Česky hovoriaci muži s nami odmietli komunikovať," opisuje reportér TV JOJ Dárius Haraksin.
Polícia šmejdov odplašila...
Otázniky vyvoláva aj postup polície. Tá totiž šmejdov doslova vyplašila ešte pred začiatkom akcie. O tej vopred vedela a podľa neoficiálnych informácií mala svojich ľudí priamo na mieste. No odparkovaním auta priamo pred vchod sa pripravila o možné dôkazy usvedčujúce šmejdov z nekalej činnosti.
Na akciu sa prišiel pozrieť aj dôchodca, ktorý prišiel o úspory. A spoznal jedného zo šmejdov. "Hovorím mu: Nepoznáme sa? A on, že ma v živote nevidel. A ja hovorím, akože nie? Veď ste boli u mňa dvakrát v kuchyni. Ešte ste mi aj s peňaženky zobrali peniaze," spomína agilný penzista.
Desiatky pochybných firiem
Len za máj a jún dostala slovenská obchodná inšpekcia až 334 podnetov od oklamaných ľudí. "Ja vám vždy ukážem nejaký ten výrobok a ten človek, ktorého vytiahnem, si to potom v rámci reklamy zoberie zadarmo," aj takéto frázy používajú predajcovia na predvádzacích akciách.
"Dostali sme kufríky, v ktorých boli výhry, sme boli štyria. Každého oni upozornili, že nemá povedať, že je výherca," opísala udalosti oklamaná žena. Predvádzacie akcie, hlavní zákazníci dôchodcovia. A čím starší, tým lepšie.
Na Slovensku aktuálne pôsobí okolo 35 firiem, ktoré hromadné predvádzacie akcie organizujú. Rozhodne nemožno všetky hádzať do jedného vreca, ale pre "šmejdov" rozhodne platí, že tak ako si hyeny v prírode vyberajú tú najslabšiu korisť, neseriózni predavači idú len po starších ľuďoch, ktorí sa nevedia dostatočne brániť.
Téme sa venuje reportér Dárius Haraksin. INFORMÁCIE ONLINE TU.
TV JOJ